Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/06/15
TV-rechten Olympische Spelen naar Discovery & Eurosport

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft de Europese uitzendrechten voor de volgende vier Olympische Spelen verkocht aan Discovery Communications, voor een bedrag van 1,3 miljard euro.

Discovery, ook eigenaar van het merk Eurosport, bezit nu de rechten voor 50 landen voor de spelen van 2016 tot en met 2022, in alle talen en voor alle platforms: free-to-air tv, betaaltelevisie, internet en mobiel.

Eurosport, dat al veel OS programmeert, wordt de komende jaren verder uitgebouwd. Het zendt minimaal 200 uur free-to-air uit van de Zomerspelen en 100 uur van de Winterspelen. Het IOC verkoopt deel-licenties aan andere omroepen en organisaties. De deal geldt voor vijftig landen, inclusief de Benelux. Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk blijven buiten deze deal voor 2018 en 2020, omdat de rechten al zijn toegekend. De deal gaat over de Winterspelen van 2018 in Pyeongchang, Korea en de Zomerspelen van 2020 in Tokyo. Voor de spelen van 2022 en 2024 is nog geen stad aangewezen.

Eurosport goed voor 15% omzet uit internationale activiteiten

Discovery Communications heeft wereldwijd 2,9 miljard gecumuleerde abonnees in 221 landen en is beschikbaar in 45 talen. Het gros van de abonnees, 849 miljoen, bevindt zich in Noord-Amerika terwijl er zich in Noord-Europa 275 miljoen bevinden. Het bedrijf haalde in de eerste drie maanden van dit jaar 15 procent van zijn omzet uit zijn internationale activiteiten, 735 miljoen dollar, uit Eurosport.

Discovery Communications nam begin vorig jaar een meerderheidsbelang van 51 procent in Eurosport International. Daarvoor werd destijds 1,2 miljard dollar voor betaald aan het Franse TF1. Beide bedrijven hadden al langer een strategische samenwerking.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

16/01/17

Jaarbericht online kijkcijfers 2016

Screenforce SKO Jaarcijfers online

Nieuws Onderzoek

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is op 1 januari 2016 gestart met het meten van het online kijkgedrag naar televisieprogramma’s. In eerste instantie van de zendergroepen NPO,

Topics: Kijkcijfers, Online Video

02/11/17

Mark Ritson: “Techbedrijven liegen: TV is helemaal niet dood”

Mark Ritson

Nieuws

Marketeers, stop met elkaar napraten en kijk eens naar de cleane cijfers. Televisie is namelijk nog steeds hét bereiksmedium met grote impact waar we nog

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Reclame-effect, TV-reclame

21/06/16

Van alle videotijd besteden jongeren het meest aan TV

SPOT Van alle videotijd besteden jongeren het meest aan TV

Onderzoek

Van alle media besteden Nederlanders de meeste tijd aan het TV-kijken, bijna twee uur en drie kwartier per dag. Dat is live, uitgesteld en on-demand

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

13 juni

NIMA Marketing Day 2023

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is hét

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

(Meewerk)Stage Marketing & Communicatie

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand uitgespeeld, altijd je draadloze oordopjes in en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met