Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/06/15
TV-rechten Olympische Spelen naar Discovery & Eurosport

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft de Europese uitzendrechten voor de volgende vier Olympische Spelen verkocht aan Discovery Communications, voor een bedrag van 1,3 miljard euro.

Discovery, ook eigenaar van het merk Eurosport, bezit nu de rechten voor 50 landen voor de spelen van 2016 tot en met 2022, in alle talen en voor alle platforms: free-to-air tv, betaaltelevisie, internet en mobiel.

Eurosport, dat al veel OS programmeert, wordt de komende jaren verder uitgebouwd. Het zendt minimaal 200 uur free-to-air uit van de Zomerspelen en 100 uur van de Winterspelen. Het IOC verkoopt deel-licenties aan andere omroepen en organisaties. De deal geldt voor vijftig landen, inclusief de Benelux. Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk blijven buiten deze deal voor 2018 en 2020, omdat de rechten al zijn toegekend. De deal gaat over de Winterspelen van 2018 in Pyeongchang, Korea en de Zomerspelen van 2020 in Tokyo. Voor de spelen van 2022 en 2024 is nog geen stad aangewezen.

Eurosport goed voor 15% omzet uit internationale activiteiten

Discovery Communications heeft wereldwijd 2,9 miljard gecumuleerde abonnees in 221 landen en is beschikbaar in 45 talen. Het gros van de abonnees, 849 miljoen, bevindt zich in Noord-Amerika terwijl er zich in Noord-Europa 275 miljoen bevinden. Het bedrijf haalde in de eerste drie maanden van dit jaar 15 procent van zijn omzet uit zijn internationale activiteiten, 735 miljoen dollar, uit Eurosport.

Discovery Communications nam begin vorig jaar een meerderheidsbelang van 51 procent in Eurosport International. Daarvoor werd destijds 1,2 miljard dollar voor betaald aan het Franse TF1. Beide bedrijven hadden al langer een strategische samenwerking.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

14/07/22

Aftellen naar nieuwe kijkonderzoek begonnen

Persberichten

Na een periode van intensieve panelopbouw door het onderzoeksbureau Kantar, is SKO verheugd te kunnen melden dat het aftellen is begonnen: de nieuwe, verrijkte kijkcijfers

Topics: Kijkcijfers

11/03/22

Verslag TV Jaarrapport 2021 | TV reclame in 2021 naar recordomzet

Nieuws

Op woensdag 9 maart vond de presentatie van het Screenforce TV Jaarrapport 2021 plaats. Wil jij de presentaties nog eens terugkijken? Of kon je er toch

Topics: Kijkcijfers, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, TV Jaarrapport, TV-reclame

10/01/22

SKO Jaaroverzicht 2021

Nieuws Persberichten

De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020.

Topics: Kijkcijfers

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en