Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

18/08/15
Viacom lanceert Spike in Nederland

Na de VS en Groot-Brittannië is Nederland het derde land ter wereld waar Viacom met het merk Spike van start gaat. Spike is vanaf 1 oktober dagelijks te zien van 21.00 uur tot en met 02.00 uur ’s nachts op de zenderpositie van Nickelodeon. Begin januari 2016 wordt Spike uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken.

De focus van Spike ligt op een on-demand aanbod van internationale content die is afgestemd op een doelgroep die door VIMN wordt gedefinieerd als: ‘Mannen die op zoek zijn naar avontuur, actie, cutting edge entertainment’. Zenderbepalende programma’s zijn de reality show Bellator MMA, waarin ’s werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring; Catch a Contractor, waarin host Adam Corolla op zoek gaat naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers; en de hit-show Lip Sync Battle, waarin celebrities een nummer playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.

Viacom is het moederbedrijf achter zenders als MTV, Comedy Central en Nickelodeon. Het bracht Spike TV in de afgelopen maanden al andere Europese tv-markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Hierdoor kunnen schotelbezitters al enige maanden naar Spike TV kijken omdat de zender door Viacom ongecodeerd voor de Britse tv-markt op de Astra2-satelliet wordt uitgezonden. Spike brengt naar eigen zeggen amusement voor volwassenen. Het programma-aanbod bestaat hoofdzakelijk Amerikaanse films en series. Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk series als The Walking Dead, Fail Army, Olympus en Breaking Bad uitgezonden. De verwachting is wel dat vanwege uitzendrechten en mindere uitzenduren de programmering van de Nederlandse versie van Spike TV afwijkend is.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15/06/23

Nieuwe editie NMO Kids Monitor

Persberichten

Mediagedrag van kinderen 6-12 jaar in kaart gebracht De resultaten van de NMO Kids Monitor 2023 zijn vanaf vandaag voor de hele markt beschikbaar. Dit

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

05/02/24

De 10 best gelezen artikelen van 2023: het jaar samengevat

Inspiratie Kennis

Het begin van een nieuw jaar: tijd voor nieuwe plannen maar ook tijd om nog eens terug te kijken naar het afgelopen jaar. Het jaar

Topics: TV Jaarrapport, TV-reclame, Case studies, Jongeren en media, Kijkcijfers, Reclame-effect

05/09/16

Aandacht op YouTube leidt tot meer live TV-kijkers

Screenforce DanceDanceDance

Onderzoek

De groeiende populariteit van het kijken naar online video kijken leidt tot een positieve relatie tussen het kijken naar TV-content op YouTube en de kijkcijfers

Topics: Jongeren en media, Online Video, Reclame-effect

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

(Meewerk)Stage Marketing & Communicatie

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand uitgespeeld, altijd je draadloze oordopjes in en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met