Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

18/08/15
Viacom lanceert Spike in Nederland

Na de VS en Groot-Brittannië is Nederland het derde land ter wereld waar Viacom met het merk Spike van start gaat. Spike is vanaf 1 oktober dagelijks te zien van 21.00 uur tot en met 02.00 uur ‘s nachts op de zenderpositie van Nickelodeon. Begin januari 2016 wordt Spike uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken.

De focus van Spike ligt op een on-demand aanbod van internationale content die is afgestemd op een doelgroep die door VIMN wordt gedefinieerd als: ‘Mannen die op zoek zijn naar avontuur, actie, cutting edge entertainment’. Zenderbepalende programma’s zijn de reality show Bellator MMA, waarin ‘s werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring; Catch a Contractor, waarin host Adam Corolla op zoek gaat naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers; en de hit-show Lip Sync Battle, waarin celebrities een nummer playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.

Viacom is het moederbedrijf achter zenders als MTV, Comedy Central en Nickelodeon. Het bracht Spike TV in de afgelopen maanden al andere Europese tv-markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Hierdoor kunnen schotelbezitters al enige maanden naar Spike TV kijken omdat de zender door Viacom ongecodeerd voor de Britse tv-markt op de Astra2-satelliet wordt uitgezonden. Spike brengt naar eigen zeggen amusement voor volwassenen. Het programma-aanbod bestaat hoofdzakelijk Amerikaanse films en series. Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk series als The Walking Dead, Fail Army, Olympus en Breaking Bad uitgezonden. De verwachting is wel dat vanwege uitzendrechten en mindere uitzenduren de programmering van de Nederlandse versie van Spike TV afwijkend is.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

18/09/17

Gen Z nog meer visueel ingesteld dan millennials

Kennis Nieuws

Omdat hun vormende jaren gekenmerkt werden door onzekerheid kiest Generatie Z (Gen Z) voor stabiliteit. Ze willen een vast inkomen, sparen en zekerheid. Verder zijn

Topics: Jongeren en media, TV-reclame

02/03/16

Rapportage Media Standaard Survey 2015 beschikbaar

Onderzoek

De organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, NLO, NOM, SKO en VINEX hebben voor de vijfde keer een rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

12 december

Webinar: De Kracht van Creatie

Ben je ook benieuwd hoe je de impact van commercials kunt verhogen? Samen met neuromarketingbureau

11 januari

Koffiedik Kijken | VIA

Koffiedik Kijken is dé nieuwjaarsbijeenkomst van de media, marketing- en communicatiebranche. Diverse sprekers nemen een

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Team Manager Data Science

Als Team Manager Data Science geef je leiding aan een team van acht data scientists die dataproducten bouwen die een directe

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met