Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

18/08/15
Viacom lanceert Spike in Nederland

Na de VS en Groot-Brittannië is Nederland het derde land ter wereld waar Viacom met het merk Spike van start gaat. Spike is vanaf 1 oktober dagelijks te zien van 21.00 uur tot en met 02.00 uur ’s nachts op de zenderpositie van Nickelodeon. Begin januari 2016 wordt Spike uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spike-programma’s wil bekijken.

De focus van Spike ligt op een on-demand aanbod van internationale content die is afgestemd op een doelgroep die door VIMN wordt gedefinieerd als: ‘Mannen die op zoek zijn naar avontuur, actie, cutting edge entertainment’. Zenderbepalende programma’s zijn de reality show Bellator MMA, waarin ’s werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring; Catch a Contractor, waarin host Adam Corolla op zoek gaat naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers; en de hit-show Lip Sync Battle, waarin celebrities een nummer playbacken en battelen voor de hoogst haalbare eer.

Viacom is het moederbedrijf achter zenders als MTV, Comedy Central en Nickelodeon. Het bracht Spike TV in de afgelopen maanden al andere Europese tv-markten, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Hierdoor kunnen schotelbezitters al enige maanden naar Spike TV kijken omdat de zender door Viacom ongecodeerd voor de Britse tv-markt op de Astra2-satelliet wordt uitgezonden. Spike brengt naar eigen zeggen amusement voor volwassenen. Het programma-aanbod bestaat hoofdzakelijk Amerikaanse films en series. Zo wordt in het Verenigd Koninkrijk series als The Walking Dead, Fail Army, Olympus en Breaking Bad uitgezonden. De verwachting is wel dat vanwege uitzendrechten en mindere uitzenduren de programmering van de Nederlandse versie van Spike TV afwijkend is.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

15/06/23

Nieuwe editie NMO Kids Monitor

Persberichten

Mediagedrag van kinderen 6-12 jaar in kaart gebracht De resultaten van de NMO Kids Monitor 2023 zijn vanaf vandaag voor de hele markt beschikbaar. Dit

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

16/10/24

Onderzoek Commissariaat voor de Media over hoe jongeren nieuws consumeren

Nieuws Onderzoek

Het gegeven dat het mediagebruik van jongeren steeds meer richting social media verschuift, was voor het Commissariaat voor de Media aanleiding om te onderzoeken wat

Topics: Jongeren en media

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met