Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/03/24
Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland

Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de huidige programmering van HBO Max, het real-life entertainment van discovery+ en alle internationale sportuitzendingen van Eurosports premium-abonnement samen om een volledige kijkervaring te creëren met hoogwaardige tv-programma’s, nieuwe en iconische films en onvergetelijke sportwedstrijden – voor het eerst op één plek. WBD heeft ervoor gekozen om de merknaam HBO Max te handhaven voor deze vernieuwde streamingdienst in Nederland en België. In andere landen wordt het Max genoemd.

“HBO Max bouwt voort op onze lange geschiedenis in Europa en brengt een geweldige verbreding en verdieping van het cultuurbepalend entertainment van onze diensten en netwerken samen op één plek”, aldus JB Perrette, President & CEO, Global Streaming & Games bij Warner Bros. Discovery. “De ongeëvenaarde content die we hebben op HBO Max, van True Detective: Night Country, 90 Day Fiancé, en Gold Rush tot de Olympische Spelen van Parijs 2024 en verder betekent dat, wat je stemming of gelegenheid ook is, HBO Max altijd iets heeft voor iedereen.”

Aanbod van content
De lancering van het vernieuwde HBO Max gaat gepaard met de langverwachte terugkeer van de HBO Original-serie House of the Dragon, waarvan het tweede seizoen op 17 juni in première gaat. HBO Max brengt een nieuwe streamingervaring naar Nederland met meer dan twee keer zoveel content als nu al beschikbaar is. Abonnees kunnen genieten van een breed scala aan kwalitatief entertainment met films van Warner Bros. – zoals Barbie, Aquaman and The Lost Kingdom en Wonka – plus HBO Originals als The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country, The Regime, The Sympathizer, The Jinx Part Two en de nieuwe comedyserie The Franchise. Een nieuwe reeks van Max Originals, gebaseerd op populaire titels van Warner Bros., zullen eveneens op het platform verschijnen, waaronder The Penguin en Welcome to Derry (Stephen Kings IT). Ook films uit de uitgebreide catalogus van Warner Bros. behoren tot het aanbod, waaronder de hele Harry Potter-reeks, The Matrix, The Dark Knight, Joker en The Lord of the Rings, maar ook de populaire series van Discovery en TLC zoals Gold Rush, Fixer Upper en 90 Day Fiancé.

Deze zomer is HBO Max ook de enige plek waar je alles van de Olympische Spelen van Parijs 2024 kunt bekijken. Parijs 2024 maakt deel uit van elke abonnementsvorm, zodat alle klanten volledige toegang krijgen tot het grootste sportevenement ter wereld. Een Sport add-on biedt fans daarnaast nog veel meer geweldige sport, waaronder wielrennen uit zowel de mannen als vrouwen World Tour zoals de drie grote wielerrondes (Giro d’Italia, La Vuelta a España en Tour de France), de Tour de France Femmes en alle monumenten, klassiekers en al het veldrijden. Ook kijk je alle UFC events, tennis Grand Slams zoals Australian Open, Roland-Garros en US Open, de 24 uur van Le Mans, plus alle grote wintersport WK’s en wereldbekerevenementen.

Het vernieuwde HBO Max vertelt bijzondere verhalen voor iedereen met een diverse collectie aan kwalitatieve content binnen alle genres en formats uit de uitgebreide familie van merken van Warner Bros. Discovery, waaronder HBO Originals, Max Originals, Warner Bros. films, the DC Universe, de Harry Potter-franchise, content voor kinderen en de beste programma’s over sports, reality, lifestyle, koken, home, true crime en documentaires van Discovery, TLC, HGTV, ID, Eurosport en veel meer.

Abonnementsvormen
HBO Max biedt een keuze van verschillende abonnementsvormen aan, plus een Sport add-on die aan elk abonnement* kan worden toegevoegd. Volledige details over de prijzen worden later bekendgemaakt.

Basic met reclame:

  • Dit abonnement geeft gebruikers de mogelijkheid om van HBO Max te genieten tegen een lagere prijs en bevat reclame.
  • Gebruikers kunnen content streamen op 2 apparaten tegelijk.
  • Content is beschikbaar in Full HD resolutie.

Standaard:

  • Gebruikers kunnen content streamen op 2 apparaten tegelijk.
  • Content is beschikbaar in Full HD resolutie.
  • Met dit abonnement kunnen maximaal 30 downloads worden gedaan om beschikbare content ook offline te bekijken

Premium:

  • Biedt de beste consument-ervaring.
  • Gebruikers kunnen content streamen op 4 apparaten tegelijk (max 2 voor Sport).
  • Full HD of 4K-resolutie, plus Dolby Atmos geluid, (indien beschikbaar).
  • Met dit abonnement kunnen maximaal 100 downloads worden gedaan om beschikbare content ook offline te bekijken (gelimiteerd).

Sport add-on:

  • Met de Sport add-on kijk je live sportevenementen waaronder UFC, Grand Slam-tennis, de grote wielerrondes, de 24 uur van Le Mans, de live lineaire kanalen Eurosport 1 en Eurosport 2 – en nog veel meer.
  • De Sport add-on is aan te kopen als een add-on bij elk abonnement.
  • Gebruikers kunnen sportcontent streamen op maximaal 2 apparaten tegelijk.

In sommige gevallen, afhankelijk van het apparaat of het besturingssysteem, wordt de app van HBO Max automatisch geüpdatet naar de nieuwe HBO Max-app. In andere gevallen krijgen gebruikers als ze hun app van HBO Max openen de vraag om de nieuwe app te downloaden, waarmee ze het vernieuwde platform kunnen ontdekken in slechts een paar klikken.

Over Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) is een toonaangevend en wereldwijd media- en entertainmentbedrijf dat ’s werelds meest gedifferentieerde en meest complete portfolio van content en merken op televisie, film en streaming creëert en distribueert. Warner Bros. Discovery is beschikbaar in meer dan 220 landen en gebieden (in totaal 50 talen) en inspireert, informeert en entertaint kijkers over de hele wereld via zijn iconische merken en producten, waaronder: Discovery Channel, discovery+, BluTV, CNN, DC, Eurosport, HBO, HGTV, Food Network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, Max, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Film Group, Warner Bros. Television Group, Warner Bros. Games, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, Discovery en Español, Hogar de HGTV en meer. Voor meer informatie, kijk op: http://www.wbd.com.

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

10/05/19

Ster verbetert zichtbaarheid online reclame

Persberichten

Ster introduceert de techniek lazy loading om de zichtbaarheid van de online banners bij de NPO te verbeteren. Het resultaat? Onder meer een stijging van

Topics: Online Video

12/12/16

TV-reclame zorgt voor hoogste ROI en enige break-even ROI op korte termijn

Screenforce TV-reclame zorgt voor hoogste ROI

Onderzoek

Voor elke Australische dollar die FMCG-merken investeren in TV-reclame krijgen ze 1,74 dollar omzet terug. En uit hetzelfde onderzoek blijkt dat TV daarin beter scoort

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

02/08/16

TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials

Onderzoek

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek

Topics: TV-reclame, Reclame-effect, Targetted TV Advertising

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

5 juni

E-Commerce Live!

What’s next in e-commerce? Laat je verrassen op Emerce E-commerce Live! De trends en uitdagingen van

Media Strateeg

ZIGT is per direct op zoek naar Media Strateeg-Hoofddorp. Een creatieve schaker die zetten vooruitdenkt, daar ligt jouw kracht. Jij zet

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met