Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/03/24
Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland

Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de huidige programmering van HBO Max, het real-life entertainment van discovery+ en alle internationale sportuitzendingen van Eurosports premium-abonnement samen om een volledige kijkervaring te creëren met hoogwaardige tv-programma’s, nieuwe en iconische films en onvergetelijke sportwedstrijden – voor het eerst op één plek. WBD heeft ervoor gekozen om de merknaam HBO Max te handhaven voor deze vernieuwde streamingdienst in Nederland en België. In andere landen wordt het Max genoemd.

“HBO Max bouwt voort op onze lange geschiedenis in Europa en brengt een geweldige verbreding en verdieping van het cultuurbepalend entertainment van onze diensten en netwerken samen op één plek”, aldus JB Perrette, President & CEO, Global Streaming & Games bij Warner Bros. Discovery. “De ongeëvenaarde content die we hebben op HBO Max, van True Detective: Night Country, 90 Day Fiancé, en Gold Rush tot de Olympische Spelen van Parijs 2024 en verder betekent dat, wat je stemming of gelegenheid ook is, HBO Max altijd iets heeft voor iedereen.”

Aanbod van content
De lancering van het vernieuwde HBO Max gaat gepaard met de langverwachte terugkeer van de HBO Original-serie House of the Dragon, waarvan het tweede seizoen op 17 juni in première gaat. HBO Max brengt een nieuwe streamingervaring naar Nederland met meer dan twee keer zoveel content als nu al beschikbaar is. Abonnees kunnen genieten van een breed scala aan kwalitatief entertainment met films van Warner Bros. – zoals Barbie, Aquaman and The Lost Kingdom en Wonka – plus HBO Originals als The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country, The Regime, The Sympathizer, The Jinx Part Two en de nieuwe comedyserie The Franchise. Een nieuwe reeks van Max Originals, gebaseerd op populaire titels van Warner Bros., zullen eveneens op het platform verschijnen, waaronder The Penguin en Welcome to Derry (Stephen Kings IT). Ook films uit de uitgebreide catalogus van Warner Bros. behoren tot het aanbod, waaronder de hele Harry Potter-reeks, The Matrix, The Dark Knight, Joker en The Lord of the Rings, maar ook de populaire series van Discovery en TLC zoals Gold Rush, Fixer Upper en 90 Day Fiancé.

Deze zomer is HBO Max ook de enige plek waar je alles van de Olympische Spelen van Parijs 2024 kunt bekijken. Parijs 2024 maakt deel uit van elke abonnementsvorm, zodat alle klanten volledige toegang krijgen tot het grootste sportevenement ter wereld. Een Sport add-on biedt fans daarnaast nog veel meer geweldige sport, waaronder wielrennen uit zowel de mannen als vrouwen World Tour zoals de drie grote wielerrondes (Giro d’Italia, La Vuelta a España en Tour de France), de Tour de France Femmes en alle monumenten, klassiekers en al het veldrijden. Ook kijk je alle UFC events, tennis Grand Slams zoals Australian Open, Roland-Garros en US Open, de 24 uur van Le Mans, plus alle grote wintersport WK’s en wereldbekerevenementen.

Het vernieuwde HBO Max vertelt bijzondere verhalen voor iedereen met een diverse collectie aan kwalitatieve content binnen alle genres en formats uit de uitgebreide familie van merken van Warner Bros. Discovery, waaronder HBO Originals, Max Originals, Warner Bros. films, the DC Universe, de Harry Potter-franchise, content voor kinderen en de beste programma’s over sports, reality, lifestyle, koken, home, true crime en documentaires van Discovery, TLC, HGTV, ID, Eurosport en veel meer.

Abonnementsvormen
HBO Max biedt een keuze van verschillende abonnementsvormen aan, plus een Sport add-on die aan elk abonnement* kan worden toegevoegd. Volledige details over de prijzen worden later bekendgemaakt.

Basic met reclame:

  • Dit abonnement geeft gebruikers de mogelijkheid om van HBO Max te genieten tegen een lagere prijs en bevat reclame.
  • Gebruikers kunnen content streamen op 2 apparaten tegelijk.
  • Content is beschikbaar in Full HD resolutie.

Standaard:

  • Gebruikers kunnen content streamen op 2 apparaten tegelijk.
  • Content is beschikbaar in Full HD resolutie.
  • Met dit abonnement kunnen maximaal 30 downloads worden gedaan om beschikbare content ook offline te bekijken

Premium:

  • Biedt de beste consument-ervaring.
  • Gebruikers kunnen content streamen op 4 apparaten tegelijk (max 2 voor Sport).
  • Full HD of 4K-resolutie, plus Dolby Atmos geluid, (indien beschikbaar).
  • Met dit abonnement kunnen maximaal 100 downloads worden gedaan om beschikbare content ook offline te bekijken (gelimiteerd).

Sport add-on:

  • Met de Sport add-on kijk je live sportevenementen waaronder UFC, Grand Slam-tennis, de grote wielerrondes, de 24 uur van Le Mans, de live lineaire kanalen Eurosport 1 en Eurosport 2 – en nog veel meer.
  • De Sport add-on is aan te kopen als een add-on bij elk abonnement.
  • Gebruikers kunnen sportcontent streamen op maximaal 2 apparaten tegelijk.

In sommige gevallen, afhankelijk van het apparaat of het besturingssysteem, wordt de app van HBO Max automatisch geüpdatet naar de nieuwe HBO Max-app. In andere gevallen krijgen gebruikers als ze hun app van HBO Max openen de vraag om de nieuwe app te downloaden, waarmee ze het vernieuwde platform kunnen ontdekken in slechts een paar klikken.

Over Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) is een toonaangevend en wereldwijd media- en entertainmentbedrijf dat ’s werelds meest gedifferentieerde en meest complete portfolio van content en merken op televisie, film en streaming creëert en distribueert. Warner Bros. Discovery is beschikbaar in meer dan 220 landen en gebieden (in totaal 50 talen) en inspireert, informeert en entertaint kijkers over de hele wereld via zijn iconische merken en producten, waaronder: Discovery Channel, discovery+, BluTV, CNN, DC, Eurosport, HBO, HGTV, Food Network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, Max, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Film Group, Warner Bros. Television Group, Warner Bros. Games, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, Discovery en Español, Hogar de HGTV en meer. Voor meer informatie, kijk op: http://www.wbd.com.

 

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/10/17

TV meest effectieve medium in digitale landschap

TV meest effectieve medium in digitale landschap - uitgelichte afbeelding

Kennis Nieuws

Traditionele media hebben zich aangepast aan het digitale landschap en zijn daardoor nog effectiever geworden. TV blijft het meest effectieve massamedium en presteert het beste

Topics: ROI, TV-reclame

08/09/17

VINEX en SKO verlengen contract NOBO

Nieuws

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik

Topics: Kijkcijfers, Online Video

10/01/22

Kijk uit met ‘niet passende’ content rond je onlinevideocampagne

Nieuws Onderzoek

Er zijn verschillende vormen van videocontent die een negatieve impact kunnen hebben op de effectiviteit van de videocommercials die ernaast worden geplaatst. Sommige content is

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met