Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/03/24
Warner Bros. Discovery lanceert in juni het vernieuwde HBO Max in Nederland

Warner Bros. Discovery (WBD) heeft domderdag 21 maart bekendgemaakt dat zijn vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland gelanceerd wordt in juni. De dienst brengt de huidige programmering van HBO Max, het real-life entertainment van discovery+ en alle internationale sportuitzendingen van Eurosports premium-abonnement samen om een volledige kijkervaring te creëren met hoogwaardige tv-programma’s, nieuwe en iconische films en onvergetelijke sportwedstrijden – voor het eerst op één plek. WBD heeft ervoor gekozen om de merknaam HBO Max te handhaven voor deze vernieuwde streamingdienst in Nederland en België. In andere landen wordt het Max genoemd.

“HBO Max bouwt voort op onze lange geschiedenis in Europa en brengt een geweldige verbreding en verdieping van het cultuurbepalend entertainment van onze diensten en netwerken samen op één plek”, aldus JB Perrette, President & CEO, Global Streaming & Games bij Warner Bros. Discovery. “De ongeëvenaarde content die we hebben op HBO Max, van True Detective: Night Country, 90 Day Fiancé, en Gold Rush tot de Olympische Spelen van Parijs 2024 en verder betekent dat, wat je stemming of gelegenheid ook is, HBO Max altijd iets heeft voor iedereen.”

Aanbod van content
De lancering van het vernieuwde HBO Max gaat gepaard met de langverwachte terugkeer van de HBO Original-serie House of the Dragon, waarvan het tweede seizoen op 17 juni in première gaat. HBO Max brengt een nieuwe streamingervaring naar Nederland met meer dan twee keer zoveel content als nu al beschikbaar is. Abonnees kunnen genieten van een breed scala aan kwalitatief entertainment met films van Warner Bros. – zoals Barbie, Aquaman and The Lost Kingdom en Wonka – plus HBO Originals als The Last of Us, The White Lotus, Euphoria, True Detective: Night Country, The Regime, The Sympathizer, The Jinx Part Two en de nieuwe comedyserie The Franchise. Een nieuwe reeks van Max Originals, gebaseerd op populaire titels van Warner Bros., zullen eveneens op het platform verschijnen, waaronder The Penguin en Welcome to Derry (Stephen Kings IT). Ook films uit de uitgebreide catalogus van Warner Bros. behoren tot het aanbod, waaronder de hele Harry Potter-reeks, The Matrix, The Dark Knight, Joker en The Lord of the Rings, maar ook de populaire series van Discovery en TLC zoals Gold Rush, Fixer Upper en 90 Day Fiancé.

Deze zomer is HBO Max ook de enige plek waar je alles van de Olympische Spelen van Parijs 2024 kunt bekijken. Parijs 2024 maakt deel uit van elke abonnementsvorm, zodat alle klanten volledige toegang krijgen tot het grootste sportevenement ter wereld. Een Sport add-on biedt fans daarnaast nog veel meer geweldige sport, waaronder wielrennen uit zowel de mannen als vrouwen World Tour zoals de drie grote wielerrondes (Giro d’Italia, La Vuelta a España en Tour de France), de Tour de France Femmes en alle monumenten, klassiekers en al het veldrijden. Ook kijk je alle UFC events, tennis Grand Slams zoals Australian Open, Roland-Garros en US Open, de 24 uur van Le Mans, plus alle grote wintersport WK’s en wereldbekerevenementen.

Het vernieuwde HBO Max vertelt bijzondere verhalen voor iedereen met een diverse collectie aan kwalitatieve content binnen alle genres en formats uit de uitgebreide familie van merken van Warner Bros. Discovery, waaronder HBO Originals, Max Originals, Warner Bros. films, the DC Universe, de Harry Potter-franchise, content voor kinderen en de beste programma’s over sports, reality, lifestyle, koken, home, true crime en documentaires van Discovery, TLC, HGTV, ID, Eurosport en veel meer.

Abonnementsvormen
HBO Max biedt een keuze van verschillende abonnementsvormen aan, plus een Sport add-on die aan elk abonnement* kan worden toegevoegd. Volledige details over de prijzen worden later bekendgemaakt.

Basic met reclame:

  • Dit abonnement geeft gebruikers de mogelijkheid om van HBO Max te genieten tegen een lagere prijs en bevat reclame.
  • Gebruikers kunnen content streamen op 2 apparaten tegelijk.
  • Content is beschikbaar in Full HD resolutie.

Standaard:

  • Gebruikers kunnen content streamen op 2 apparaten tegelijk.
  • Content is beschikbaar in Full HD resolutie.
  • Met dit abonnement kunnen maximaal 30 downloads worden gedaan om beschikbare content ook offline te bekijken

Premium:

  • Biedt de beste consument-ervaring.
  • Gebruikers kunnen content streamen op 4 apparaten tegelijk (max 2 voor Sport).
  • Full HD of 4K-resolutie, plus Dolby Atmos geluid, (indien beschikbaar).
  • Met dit abonnement kunnen maximaal 100 downloads worden gedaan om beschikbare content ook offline te bekijken (gelimiteerd).

Sport add-on:

  • Met de Sport add-on kijk je live sportevenementen waaronder UFC, Grand Slam-tennis, de grote wielerrondes, de 24 uur van Le Mans, de live lineaire kanalen Eurosport 1 en Eurosport 2 – en nog veel meer.
  • De Sport add-on is aan te kopen als een add-on bij elk abonnement.
  • Gebruikers kunnen sportcontent streamen op maximaal 2 apparaten tegelijk.

In sommige gevallen, afhankelijk van het apparaat of het besturingssysteem, wordt de app van HBO Max automatisch geüpdatet naar de nieuwe HBO Max-app. In andere gevallen krijgen gebruikers als ze hun app van HBO Max openen de vraag om de nieuwe app te downloaden, waarmee ze het vernieuwde platform kunnen ontdekken in slechts een paar klikken.

Over Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) is een toonaangevend en wereldwijd media- en entertainmentbedrijf dat ’s werelds meest gedifferentieerde en meest complete portfolio van content en merken op televisie, film en streaming creëert en distribueert. Warner Bros. Discovery is beschikbaar in meer dan 220 landen en gebieden (in totaal 50 talen) en inspireert, informeert en entertaint kijkers over de hele wereld via zijn iconische merken en producten, waaronder: Discovery Channel, discovery+, BluTV, CNN, DC, Eurosport, HBO, HGTV, Food Network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, Max, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Film Group, Warner Bros. Television Group, Warner Bros. Games, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, Discovery en Español, Hogar de HGTV en meer. Voor meer informatie, kijk op: http://www.wbd.com.

 

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22/10/15

Reclame-uitgaven UK recordhoogte 1e helft 2015

V-markt groeit met 7% naar € 476 miljoen

Onderzoek

De reclame-uitgaven in de UK nemen in de eerste helft van 2015 met 5,8% toe naar een recordhoogte van £9.424 miljoen. Dit blijkt uit het

Topics: Mediabestedingen, TV-reclame

06/07/15

Column: Hoe TV internet versloeg

Inspiratie

Rupert Murdoch benoemde onlangs zijn zoon James tot chief executive van 21st Century Fox. Dit leidde tot de voor de hand liggende vraag: hoe kan

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd, Online Video

01/09/16

Online Video Handboek beschikbaar

Screenforce publicatie Online Video Handboek

Nieuws

De Taskforce Online Video van IAB Nederland, de branchevereniging voor digitale marketing, publiceren het Online Video Handboek. Het handboek biedt een helder overzicht van de

Topics: Online Video

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

12 november

Grand Prix Content Marketing

Dé awards voor de beste content marketing cases Behoor jij tot de top in contentmarketing? Zend

14 november

MarketingLive!

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op MarketingLive! op 14 november 2024 in Amsterdam! Hét marketingevenement

Jurist/Privacy Officer

Deze vacature is voor de functie van Jurist/Privacy Officer bij RTL. Je adviseert verschillende business units binnen RTL, met een focus

Marketing Manager

BBC Studios is opzoek naar een Marketing Manager. Je ontwikkelt en voert marketingstrategieën en campagnes uit om BBC Studios-producten en -diensten

Media Associate

Nielsen zoekt een Media Associate voor hun Media Operations Team in Amsterdam, verantwoordelijk voor het invoeren en coderen van uitzendspecifieke gegevens

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met