Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

13/02/24
De 10 finalisten van de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend

De strijd om de Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor de publieksprijs voor tv-reclame zijn van Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota.

Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Zoals elk jaar bepaalt het publiek wie er met de felbegeerde prijs naar huis gaat. Tot en met 10 maart kon er gestemd worden via stergoudenloeki.nl.

De 10 finalisten:

  • Alzheimer Nederland met ‘Wat alz… het jouw broertje is?’
  • Calvé & Alfred International met ‘Calvé Pindakaas 75 jaar’
  • Dove & Ogilvy met ‘Cost of Beauty’
  • Heineken & LePub / Boomerang met ‘Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.’
  • Hema & Hotel l’Amour met ‘Kerst’
  • Interpolis & Wefilm met ‘Mis Niks’
  • KiKa & Joe Public met ‘Laat kinderdromen uitkomen’
  • KPN & Dentsu Creative Amsterdam met ‘Dat is entertainment zoals jij het wilt’
  • Lidl & BBDO Germany met ‘Magische feestdagen’
  • Toyota & DDB met ‘Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf’

Bekendmaking
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2023 wordt op 14 maart onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam. Ster reikt die avond maar liefst drie prijzen uit: de Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

26/01/24

De Gouden Loeki: 90’s klassiekers, recente winnaars en de voorspelling voor 2024

Nieuws Inspiratie

Het is weer bijna zo ver: de Gouden Loeki 2023 wordt in maart uitgereikt. Om alvast in de stemming te komen heeft Adriaan Hogervorst, Head

Topics: Reclame-effect

10/03/23

Staatsloterij en TBWA\NEBOKO winnen de Ster Gouden Loeki 2022

Persberichten

Amsterdam, 9 maart 2022 – Staatsloterij en TBWA\NEBOKO hebben met ‘Wacht niet tot geluk je overkomt’ de Ster Gouden Loeki gewonnen. De winnaars ontvingen de

Topics: TV-reclame

01/03/21

Loeki de Leeuw, die jarenlang te zien was rondom de reclameblokken van Ster, keert terug.

Persberichten

Ster is verheugd te kunnen melden dat Loeki bijna vijftig jaar na zijn eerste verschijning zijn rentree zal maken. Ster-directeur Frank Volmer: ‘Ster is fan

29/01/15

Variatie in lengte commercial werkt het best

SPOT Variatie in lengte commercial werkt het best

Onderzoek

Millward Brown analyseert 132.000 TV-commercials op lengte. Er bestaat geen optimale lengte voor een TV commercial. Veel TV-campagnes zullen juist profiteren indien ze verschillende lengte

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

13/10/25

Winactie: bezoek hét event over de toekomst van TV-reclame

Inspiratie Kennis

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar alles draait om innovatie in TV-reclame. Op dinsdag 9

Topics: AI, Mediabestedingen, Online Video, Reclame-effect, Techniek, TV-reclame, Aandacht, Creatie, Effectiviteit, Streaming, Content

06/04/20

Exploitanten steunen adverteerders tijdens coronacrisis

Nieuws Inspiratie Covid 19

Het coronavirus heeft een enorme impact. De invloed van het virus en de maatregelen hebben ingrijpende gevolgen voor zowel het persoonlijke als zakelijke (dagelijks) leven.

Topics: TV-reclame

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

13 november

Marketing & Effie Live! 

Ontdek de grenzeloze wereld van marketing op het MarketingLive! congres, waar elk jaar het motto ‘Bright

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met