Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

29/08/24
Ad Alliance en Disney+ starten exclusieve samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland

Verdere uitbreiding SAVOD-propositie Ad Alliance

Mediasaleshuis Ad Alliance en The Walt Disney Company Benelux breiden hun bestaande online- en lineaire samenwerking uit naar het SAVOD-domein. Vanaf 17 oktober gaat Ad Alliance de advertentieverkoop voor het vernieuwde ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement op het populaire streaming platform Disney+ in Nederland vertegenwoordigen.

Het nieuwe ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement wordt in oktober gelanceerd op Disney+ om klanten meer flexibiliteit te bieden, als aanvulling op de reclamevrije ‘Disney+ Standaard’- en ‘Disney+ Premium’-abonnementen. Vanaf 17 oktober vertegenwoordigt Ad Alliance de advertentieverkoop van Disney+ exclusief in Nederland, waarbij adverteerders toegang hebben tot diverse mogelijkheden, inclusief pre-rolls en midrolls-slots op het ‘Disney+ Standaard met reclame’-abonnement. Ad Alliance vertegenwoordigt al de lineaire en digitale advertentieverkoop van Disney in Nederland.

Disney+ biedt een breed scala aan content in een premium omgeving, met nieuwe tv-series, blockbuster-films en exclusieve Disney+ Originals die het hele jaar door worden toegevoegd onder de zes merken: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en het algemene entertainmentmerk Star. Met een bibliotheek aan entertainment die alles omvat, van documentaires tot veelgeprezen drama, en van komedie tot klassieke animatie, kunnen klanten genieten van alles van ‘The Simpsons’ en ‘Grey’s Anatomy’ tot bekroonde hits zoals ‘The Bear’ en ‘The Mandalorian’.

Robuust ouderlijk toezicht zorgt ervoor dat Disney+ een geschikte kijkervaring blijft voor iedereen in het gezin. Klanten kunnen meerdere profielen per account aanmaken, met de mogelijkheid om profielpincodes en leeftijdscodering per profiel in te stellen via ‘Ouderlijk toezicht’.

Gijs van Beek, Director Partnership Management & Innovation bij Ad Alliance:
“Wij werken al jaren zeer succesvol samen met The Walt Disney Company en zijn er trots op dat wij nu ook de advertentieverkoop voor Disney+ in Nederland mogen vertegenwoordigen. SAVOD is een essentieel onderdeel van onze aanpak om merken te laten groeien, en vanwege onze ervaring kunnen we campagnes bouwen die de perfecte balans vinden tussen het bieden van een verbeterde kijkervaring voor de consument en het vergroten van commerciële kansen voor merken. We kijken ernaar uit om onze expertise toe te passen om kwaliteitsmogelijkheden op te bouwen voor adverteerders op Disney+.”

Marco de Ruiter, Country Manager The Walt Disney Company Benelux:
“We zijn verheugd om onze relatie met Ad Alliance voor advertentieverkoop op Disney+ uit te breiden nu ons ‘Standaard met reclame’-abonnementsaanbod in oktober in Nederland wordt gelanceerd, waardoor we onze klanten meer flexibiliteit bieden. Disney+ biedt voor iedereen iets om naar te kijken, met een uitgebreide en ongeëvenaarde bibliotheek van film- en televisie-entertainment, animatieseries en korte films, waaronder onze allereerste Nederlandstalige Original-serie ‘Nemesis’ die op 16 oktober uitkomt. We kijken ernaar uit om deze serie te delen met Disney+-abonnees, en onze samenwerking met Ad Alliance zorgt ervoor dat we een eersteklas, naadloze ervaring kunnen bieden voor zowel ons publiek als onze advertentiepartners.”

SAVOD-propositie
Met Disney+ voegt Ad Alliance de vierde streamingdienst toe aan het partnernetwerk. Eerder dit jaar zijn de samenwerkingen gestart met HBO Max en SkyShowtime en Videoland wordt al vanaf 2020 vertegenwoordigd door Ad Alliance in de Nederlandse markt. Naast pre-rolls en midrolls biedt Ad Alliance verder innovatieve advertentiemogelijkheden in het SAVOD-domein aan als de Branded Strip en Pauze Ad.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22/05/24

Ad Alliance gaat advertentieverkoop SkyShowtime vertegenwoordigen in Nederland

Nieuws

Exclusieve deal met Paramount Global over SAVOD-tier Mediasaleshuis Ad Alliance en Paramount Global gaan samenwerken op het gebeid van de advertentieverkoop in de SAVOD-tier van

07/05/24

Ad Alliance en Warner Bros. Discovery sluiten exclusief partnership voor advertentieverkoop HBO Max in Nederland

Persberichten

Uitbreiding en versteviging online en SAVOD-positie Ad Alliance Op dinsdag 11 juni lanceert Warner Bros. Discovery de vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland. Hierin worden

18 september

Screenforce Meets DMEXCO

Op 18 en 19 september zullen de grote spelers en nieuwkomers uit de industrie samenkomen om

24 september

Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising

Maak je klaar voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024! We hebben

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Head of Marketing

Als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aanwezigheid in de

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met