Categorieën

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

Pagina's

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact

Social

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
mobile logo
  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Youtube
  • Contact
  • Toon menu

  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Inspiratie
  • Covid-19
  • Persberichten
  • Topics
  • Commercial Prikbord
  • Inkoop
    (TIP)

  • 26/02/18 Bezit van mobiele devices en het gebruik daarvan om te internetten groeit door

    Rapportage Media Standaard Survey 2017 beschikbaar

    De organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, NLO, NOM, SKO en VINEX hebben voor de zevende keer een rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht.

    In de rapportage komen de belangrijkste resultaten van mediagebruik op diverse locaties en platformen aan de orde, zoals:

    • Vrijwel iedereen in Nederland (94%) maakt gebruik van internet, 65 plussers en laag opgeleiden gaan verder met hun inhaalslag
    • Het bezit en gebruik van mobiele devices is significant toegenomen, 80% van de Nederlanders gebruikt de smartphone om te internetten en 60% gebruikt een tablet om te internetten
    • Het radio luisteren via de smartphone (21%) en audiostreamer (6%) is significant gestegen
    • Radio heeft met 146 minuten per dag het grootste aandeel in de totale audioconsumptie (gemiddeld 197 minuten per dag). Driekwart van de luistertijd gaat naar radio en dat aandeel is sinds 2015 stabiel gebleven
    • 46% van de 20-34 jarigen leest weleens een dagblad/krant via de smartphone
    • 24% van de 20-34 jarigen leest weleens een tijdschrift/magazine via de smartphone
    • Het aantal huishoudens met een connected/Smart TV (directe toegang tot internet via TV-toestel) is verder significant gestegen naar 44% in 2017
    • Nederlanders van 20-34 jaar kijken het meest buitenshuis TV (56%)

    Media Standard Survey 2017 - infographic kijken

    Media Standaard Survey
    De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door KANTAR TNS, in opdracht van de Nederlandse mediabereiksonderzoeken. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.

    De uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2017 zijn 6.087 huishoudens en 5.113 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd.

    TV in Nederland
    Stichting KijkOnderzoek baseert de trendrapporten ‘TV in Nederland’ op de resultaten van de Media Standaard Survey. Sjoerd Pennekamp (directeur SKO): ‘Voor SKO is de stijging van het aantal televisies dat verbonden is met het internet en het aantal mobiele devices een zeer relevant gegeven. Nieuwe apparaten maken ander kijkgedrag mogelijk en het is voor het KijkOnderzoek van belang om een zo goed mogelijk beeld te hebben van al het kijkgedrag. MSS is voor ons de belangrijkste bron om het bezit van TV-apparatuur en connected devives te monitoren.‘

    Screenforce publiceert regelmatig onderzoeken naar mediagebruik op haar website. Recentelijk zijn de uitkomsten van het nieuwste ‘Trends in Digitale Media’-onderzoek van GfK gepubliceerd.

    Download de 2017 rapportage, in de vorm van een infographic hier en de infographic over kijken hier.

    Print Friendly, PDF & Email
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • E-mail

Meer over dit thema

  • Live kijken via mobiele telefoon verdubbeld
    30/11/15 Live TV-kijken via mobiele telefoon verdubbeld
  • Media Standard Survey 2017
    26/02/18 Bezit van mobiele devices en het gebruik daarvan om te internetten groeit door
  • 10 voorspellingen voor de toekomst
    13/03/14 10 voorspellingen over de TV-toekomst
  • SPOT Jongeren kijken liever tv en luisteren muziek
    23/11/15 Jongeren vinden TV-kijken en muziekluisteren leuker dan social media

Events

  • 28 januari - Koffiedik Kijken
  • 9 maart - Presentatie Screenforce TV Jaarrapport 2020
  • maart - 12e Nationaal Mediawijsheid Congres
  • 8 april - Koffiedik Kijken Koffie Toer
  • 8-10 juni - ANGA COM

vacatures

  • Talpa Network | Projectmanager Talpa Media Solutions
  • Talpa Network | Marketing Stage Talpa TV
  • Ad Alliance | Campaign Manager
  • Open sollicitatie – Ster

Participanten

Participanten - Talpa TV
Participanten - ORN

Commercial prikbord

Commercial Prikbord

Screenforce Europe

Twitter

  • Nieuw op het #CommercialPrikbord: @QuornUS, @MobielnlWebcare en Singapore Navy. Het is niet gek om bij de marine te… twitter.com/i/web/status/13522…

    21 januari 2021 13:31

  • Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws uit de TV-branche, zoals publicaties van onderzoeken, interessa… twitter.com/i/web/status/13518…

    20 januari 2021 11:52

  • Op welke wijze dragen TV-reclames bij aan de groei in omzet van e-commerce bedrijven? Dit hebben Screenforce, VIA,… twitter.com/i/web/status/13514…

    19 januari 2021 08:27

  • Na eerder de belangrijkste kijkcijfers van het afgelopen jaar bekend te hebben gemaakt is vandaag het @sko jaarrapp… twitter.com/i/web/status/13511…

    18 januari 2021 15:48

  • Deze week op het #CommercialPrikbord: @AmstelBier_NL, @pearleopticiens en @ANWB. De ANWB Wegenwacht heeft ter geleg… twitter.com/i/web/status/13496…

    14 januari 2021 09:21

  • Stichting KijkOnderzoek heeft de TV-kijkcijfers van het jaar 2020 gepubliceerd. De Nederlander keek in 2020 gemidde… twitter.com/i/web/status/13489…

    12 januari 2021 09:14

  • Home
  • Screenforce
  • Events
  • Vacatures
  • Nieuwsbrief
  • Contact
  • Disclaimer
  • Privacy statement
  • Colofon

© 2021 Screenforce