Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

21/04/20
BvA roept merkleiders op: ‘Als het enigszins kan, blijf investeren, blijf communiceren!’

Als netwerk van merkleiders voelen wij een gezamenlijke verantwoordelijkheid te helpen de economie draaiende te houden en te blijven investeren in communicatie en media, anders vallen er partijen om.” Die boodschap droeg bvA bestuurslid Brenda Smith (CMO bij A.S. Watson) uit tijdens de Adformatie Connects Live uitzending van 16 april jl. met als titel ‘Adverteren, wanneer kunnen we weer?’.

De impact van Covid-19 op onze samenleving is enorm en het is dan ook begrijpelijk dat deze leidde tot terughoudendheid bij merken om te adverteren en soms zelfs tot een volledige stop. Inmiddels is de eerste schok verwerkt en gaan merken een nieuwe koers bepalen, passend bij de nieuwe ‘1,5-meter-werkelijkheid’.

bvA roept merkleiders op om als het enigszins kan te (blijven) investeren in media en communicatie. Dat kan betrekking hebben op het merk, maar ook op het groot maken van een maatschappelijk initiatief. Door die investeringen kunnen de mediakanalen overeind blijven die zo belangrijk zijn voor merken om hun doelgroepen te bereiken. Bovendien helpen media-investeringen de economie op gang te brengen en te houden.

Brenda Smith: “Ik begrijp dat er merken zijn die nu geen sales- of merkboodschap kunnen communiceren. Kruidvat speelt als voordeeldrogist een relevante rol om Nederlanders te helpen gezond te blijven en blijft dus wel adverteren. Waar mogelijk proberen we mee te denken met mediapartijen. Zo doen we bijvoorbeeld binnenkort ook weer een outdoor campagne“.

De merken zelf hebben uiteraard ook baat bij voortzetting van de investeringen: het is bekend dat merken die tijdens periodes van crisis actief blijven, sterker uit de strijd komen.

Smith: “In deze tijden zoeken mensen naar vertrouwen en zekerheid, ook bij hun merken. Juist als je blijft investeren, en vanuit je merk communiceert op een relevante en passende manier, dan werkt dat heel krachtig voor je merk.

De uitzending van Adfo Connects Live is hier terug te kijken.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

17/04/20

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

Nieuws Onderzoek Covid 19

Marktonderzoekbureau DVJ Insights heeft onderzoek gedaan naar de vraag of adverteerders hun advertenties moeten aanpassen. Lucas Hulsebos, CEO van DVJ Insights, schreef hier onderstaand artikel

Topics: TV-reclame

15/04/20

Inspiratie: creatieve inhakers ten tijde van coronacrisis

Covid 19 Nieuws Inspiratie

Het coronavirus heeft een enorme impact. Ook adverteerders en hun bureaus ondervinden de gevolgen. Als reactie worden campagnes gecanceld, naar een later moment uitgesteld of

Topics: TV-reclame

31/03/20

Consumenten willen dat adverteerders blijven adverteren

Onderzoek Covid 19 Nieuws

Kantar vroeg meer dan 25.000 mensen in meer dan 30 markten over de hele wereld, waaronder Nederland, of ze wilden aangeven hoe het coronavirus hun

Topics: Reclame-effect, ROI

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met