Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

15/04/20
Inspiratie: creatieve inhakers ten tijde van coronacrisis

Het coronavirus heeft een enorme impact. Ook adverteerders en hun bureaus ondervinden de gevolgen. Als reactie worden campagnes gecanceld, naar een later moment uitgesteld of anders ingestoken. Juist ten tijde van de coronacrisis zijn er kansen voor adverteerders en kan de creatieve industrie zich bewijzen. Om adverteerders en creatieven een handje te helpen bij de ontwikkeling van een nieuwe TV-campagne en bij het vinden van de juiste tone of voice biedt Screenforce in samenwerking met Nielsen ter inspiratie een uitgebreid overzicht van TV-commercials die inhaken op de coronacrisis.

Creatieve inhakers ten tijde van coronacrisis
Consumenten vinden dat adverteerders moeten blijven adverteren, maar dat ze wel een positieve bijdrage moeten leveren aan de huidige samenleving. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar onder 25.000 mensen in meer dan 30 markten wereldwijd, waaronder Nederland. Adverteerders en bureaus moeten de commercials afstemmen op de situatie. Aangezien creativiteit en inspiratie bij de strategische ontwikkeling van een campagne onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, heeft Screenforce ter inspiratie een overzicht gemaakt van commercials die inhaken op de coronacrisis. De commercials zijn geselecteerd in samenwerking met Nielsen, het wereldwijd opererend performancemanagementbedrijf dat inzicht biedt in het kijk- en koopgedrag van consumenten.

In de Commercial Prikbord database vind je onder het thema ‘COVID-19’ een overzicht van de commercials.

De lange termijn
Alhoewel sommige adverteerders hun campagnes stopzetten of uitstellen kan het ook lonen om juist wel te adverteren. Op de lange termijn is het voor adverteerders namelijk beter om te blijven adverteren. Niet adverteren kan een merk in de herstelperiode na de coronacrisis flink op achterstand zetten.

Corona houdt Nederland aan de buis gekluisterd
Uit publicatie van SKO is gebleken dat het coronavirus Nederland aan de buis gekluisterd houdt. Naast dat er in deze periode een duidelijke stijging te zien is in het aantal TV-kijkers sinds er maatregelen van kracht zijn om verdere verspreiding van het virus te voorkomen, blijkt ook dat het search gedrag van consumenten in deze periode flink wordt beïnvloedt door TV-spots, wat positief is voor adverteerders.

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?
Marktonderzoekbureau DVJ Insights heeft onderzoek gedaan naar de vraag of adverteerders hun advertenties moeten aanpassen. De resultaten laten zien dat het gebruik van dit momentum een manier kan zijn om meer aandacht te genereren en relevanter te worden als merk. 

Exploitanten maken adverteren aantrekkelijk
Om adverteerders te stimuleren hebben de Screenforce exploitanten verschillende maatregelen genomen. Zo zijn de annuleringsregelingen versoepeld, de marktindices verlaagd en is de deadline voor aanvragen verlengd. Naast deze initiatieven ontplooien de exploitanten nog andere initiatieven: gratis zendtijd voor brancheorganisaties, een gratis 72 uurs pitch, kennisdeling, tailormade oplossingen en online workshops.

Een greep uit de commercials:

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

06/04/20

Exploitanten steunen adverteerders tijdens coronacrisis

Covid 19 Nieuws Inspiratie

Het coronavirus heeft een enorme impact. De invloed van het virus en de maatregelen hebben ingrijpende gevolgen voor zowel het persoonlijke als zakelijke (dagelijks) leven.

Topics: TV-reclame

31/03/20

Consumenten willen dat adverteerders blijven adverteren

Covid 19 Nieuws Onderzoek

Kantar vroeg meer dan 25.000 mensen in meer dan 30 markten over de hele wereld, waaronder Nederland, of ze wilden aangeven hoe het coronavirus hun

Topics: Reclame-effect, ROI

24/03/20

SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis

Nieuws Covid 19

Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel mensen werken vanuit huis, scholen en kinderdagverblijven

Topics: Kijkcijfers

03/11/14

Web-only bedrijven kiezen voor TV-reclame

SPOT Web-only bedrijven kiezen voor TV-reclame

Onderzoek

“TV is het beste medium om het merk verder uit te bouwen en bekend te maken onder een groot publiek”, aldus Patrick Kerssemakers, CEO van

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame, Mediabestedingen

25/01/17

Effectieve TV-commercial prikkelt verbeelding

Onderzoek

Volgens Linda Couwenberg van de Erasmus Universiteit zijn TV-commercials die zowel de verbeelding prikkelen als functionele voordelen van een product belichten het meest effectief. Combinatie

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

16/01/15

Lange termijneffect TV-reclame hoger dan korte termijn

Lange termijneffect TV-reclame hoger dan korte termijn

Onderzoek

Uit recent onderzoek van CBS Networks, Kellogg’s en Nielsen blijkt dat het lange termijneffect van TV-reclame 3,2 maal hoger is dan het korte termijneffect. Veel

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

10 december

The Future of TV Advertising Global 2024

Recente onderzoeken van Kantar laten zien dat het aantal nieuwe Britse abonnees op VOD-diensten het laagste

10 december

Webinar: VIDEO OBSERVER 2024

Video Observer 2024 VIA nodigt je graag uit op de presentatie van de nieuwe editie van

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Client Lead

Media Reverse is per direct op zoek naar Client Lead. In deze rol ben je het eerste aanspreekpunt voor klanten en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met