De strijd om de Ster Gouden Loeki is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor de publieksprijs voor tv-reclame zijn van Alzheimer Nederland, Calvé, Dove, Heineken, Hema, Interpolis, KiKa, KPN, Lidl en Toyota.
Het bekendmaken van de finalisten betekent ook de start van de stemperiode. Zoals elk jaar bepaalt het publiek wie er met de felbegeerde prijs naar huis gaat. Tot en met 10 maart kon er gestemd worden via stergoudenloeki.nl.
De 10 finalisten:
- Alzheimer Nederland met ‘Wat alz… het jouw broertje is?’
- Calvé & Alfred International met ‘Calvé Pindakaas 75 jaar’
- Dove & Ogilvy met ‘Cost of Beauty’
- Heineken & LePub / Boomerang met ‘Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.’
- Hema & Hotel l’Amour met ‘Kerst’
- Interpolis & Wefilm met ‘Mis Niks’
- KiKa & Joe Public met ‘Laat kinderdromen uitkomen’
- KPN & Dentsu Creative Amsterdam met ‘Dat is entertainment zoals jij het wilt’
- Lidl & BBDO Germany met ‘Magische feestdagen’
- Toyota & DDB met ‘Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf’
Bekendmaking
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2023 wordt op 14 maart onthuld tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam. Ster reikt die avond maar liefst drie prijzen uit: de Gouden, Zilveren en Bronzen Loeki.