Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

27/03/20
Effectiviteit TV-reclame op online surfgedrag tijdens coronacrisis

Eerder deze week publiceerde SKO een rapport waarin te zien is dat de schermtijd per dag significant is gestegen ten opzichte van vorig jaar (33 minuten waarvan 15 min meer live kijktijd). Tegelijk verlagen adverteerders hun reclamebudgetten, ook op TV. Maken zij daarin altijd de juiste keuze, gemeten van het oogpunt van verandering in effectiviteit voor en na de Corona crisis?

Search gedrag stijgt 45% naar aanleiding van TV-spot
Mediasynced rekende het uit. We vergeleken week 10 van dit jaar met de weken 11 & 12 (de weken waarin de maatregelen van de overheid zijn doorgevoerd). Voor zes verschillende sectoren is berekend wat de directe impact van de TV-spots is geweest op het Google Search gedrag naar aanleiding van een TV-spot. Wat blijkt nu? Ook in tijden van Corona, wordt het search gedrag van consumenten flink beïnvloedt door TV-spots. Sterker nog, deze impact was in weken 11 en 12 gemiddeld 45% groter dan in week 10.

 

 

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

24/03/20

SKO publicatie: Corona houdt Nederland thuis aan de buis

Nieuws Covid 19

Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Veel mensen werken vanuit huis, scholen en kinderdagverblijven

Topics: Kijkcijfers

19/03/20

Wat kunnen merken en marketeers doen tijdens de Corona-crisis?

Nieuws Covid 19

De reclamewereld kraakt onder het Corona-virus. Grote evenementen worden afgelast, marketingbudgetten worden gekort, campagnes uitgesteld. Maar ook: kijkcijfers stijgen, e-commerce explodeert en merken krijgen juist

27/01/20

TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag

Persberichten Nieuws Onderzoek

Video Highlights Trends in Digitale Media 2019 onderzoek TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

21/10/24

The Future of TV Advertising Global 2024 | Winactie & 30% korting

Nieuws Inspiratie Kennis

Op dinsdag 10 en woensdag 11 december vindt de zevende editie plaats van The Future of TV Advertising Global en viert daarmee zijn 15-jarig bestaan.

Topics: Online Video, Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame, Aandacht

16/05/13

TV grootste invloed op surfgedrag product

POT TV grootste invloed op surfgedrag product

Onderzoek

Door de inzet van media, bezoeken consumenten vaker de websites van adverteerders en zoeken ze vaker informatie over het desbetreffende product of merk. Daarbij is

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen, Reclame-effect

18/09/17

Gen Z nog meer visueel ingesteld dan millennials

Generation Z - de ongrijpbare generatie

Nieuws Kennis

Omdat hun vormende jaren gekenmerkt werden door onzekerheid kiest Generatie Z (Gen Z) voor stabiliteit. Ze willen een vast inkomen, sparen en zekerheid. Verder zijn

Topics: Jongeren en media, TV-reclame

9 -
10 december

The Future Of TV Advertising

Al meer dan 15 jaar is The Future of TV Advertising Global hét internationale event waar

8 januari

Koffiedik Kijken 2026

Op donderdag 8 januari 2026 verwelkomt KIT traditiegetrouw de marketingcommunicatie-industrie in het Koninklijk Instituut voor de

Public Affairs Adviseur

BvA is per direct op zoek naar een Public Affairs Adviseur. Een inhoudelijk gedreven professional die de brug weet te slaan

Manager marketingcommunicatie

Weet jij het Nederlandse publiek te verleiden met onze hoogwaardige content? Doe je dat met crossmediale campagnes, waarbij je digitale marketing

Accountmanager

Bij Ster, dé organisatie achter de reclameverkoop op de zenders en platforms van de publieke omroep, krijg jij de kans om

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met