Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

26/08/19
Future TV Advertising Forum Amsterdam: Ontdek de toekomst van TV advertising

Op maandag 16 september wordt voor het eerst in Nederland het Future TV Advertising Forum georganiseerd door het Engelse Mediatel, in samenwerking met Screenforce. Het is het nieuwste event dat wordt toegevoegd aan de reeks gelijknamige forums die al bestaan in Londen, Toronto, Sydney en Manchester. Naast internationale sprekers zullen ook Nederlandse sprekers het woord nemen. Rik Hendriks (KPN), Remon Buter (GroupM), Susan van Geenen (The Walt Disney Company Benelux), Anna Maria Vujinovic (RTL) en Harry Dekker (Unilever) zullen nieuwe denkwijzen, processen en technologieën presenteren die duidelijk maken in welke richting TV advertising zich ontwikkelt.

Op de eerste editie van het Future TV Advertising Forum Amsterdam staat de vraag centraal hoe de TV-markt in de Benelux zichzelf continue transformeert om betere segmentatie en targeting mogelijk te maken. Door de planning- en campagne-optimalisatie te verbeteren worden zowel de gegevens van adverteerders als van broadcasters zo goed mogelijk benut. Ook wordt besproken op welke wijze de TV-industrie de attributie van campagne-effecten verbetert. We weten al dat TV merken kan bouwen, maar er wordt tegenwoordig ook rekening gehouden met de waarde van TV als activeringsmedium. Er wordt gekeken hoe de Benelux markten een ecosysteem voor addressable TV-reclame kunnen creëren op de schaalgrootte die marketeers nodig hebben voor een data-gedreven toekomst.

Keynotes
Naast internationale sprekers – afkomstig van bureaus, broadcasters en adverteerders – bespreken ook verschillende Nederlandse experts actuele en relevante kwesties in diverse vakgebieden.

 

Rik Hendriks – Senior Innovation Manager Advertising, KPN
Rik is de founder van Addressable TV bij KPN. Een jaar na de start kondigde KPN in 2018 samen met Talpa Networks via STB de eerste pilot aan met adresseerbare tv in Nederland.

Remon Buter – Head of Investment and Trading, GroupM
Remon volgt en ervaart de ontwikkelingen binnen de branche al meer dan tien jaar vanuit dezelfde positie. Als Head of Trading bij GroupM herkent hij bewegingen in de markt en doet hij voorspellingen.

Susan van Geenen – VP Media Networks, The Walt Disney Company BeneluxSusan van Geenen bestuur
Susan heeft ruime ervaring als marketeer met het sluiten van succesvolle maar ook opvallende creatieve partnerships. Na het leiden van verschillende marketing-, commerce- en business-ontwikkelingsteams leidt Susan sinds 1 juli 2019 het entertainmentportfolio van The Walt Disney CompanyBenelux.

Anna Maria Vujinovic – Director Digital and Business development, Tech and Data RTL
Voorheen was Anna werkzaam voor RTL AdConnect, het ‘total video advertising sales house’ van RTL Group, als Director Digital Sales & Business Development. Hier lag de focus op het exploiteren van het video-aanbod en in het ontwikkelen van nieuwe zakelijke kansen.

Harry Dekker – Media Director Unilever
Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een niet te missen mediatransitie. Met name op het vlak van marketingcommunicatie en media gaan de ontwikkelingen nu heel snel en wordt wegkijken van de realiteit afgestraft. In die situatie wil je als adverteerder niet terechtkomen.

Meld je nu aan
Deze eerste Nederlandse editie van het Future TV Advertising Forum op 16 september 2019 is een must voor iedereen die up to date wil blijven van de laatste ontwikkelingen en die ook in de toekomst een relevante rol wil blijven spelen in de mediawereld in de Benelux. Het volledige programma voor het Future TV Advertising Forum Amsterdam wordt binnenkort gepubliceerd.

Kijk voor meer informatie en registratie op de site van het Future of TV Advertising Forum Amsterdam.

Future TV Advertising Forum Amsterdam
Maandag 16 september
Rosarium Amstelpark
13:00 -17:15

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

19/08/19

Mark Ritson: Zeven redenen waarom de TV-twijfelaars het fout hebben

Nieuws Onderzoek Kennis

Volgens veel marketeers bevindt TV-kijken zich in een neerwaartse spiraal en is het op sterven na dood. Maar als je gaat kijken naar de echte

16/11/20

Onderzoek halo effect: online in combinatie met TV is effectiever dan online only

Nieuws Onderzoek

Veel marketeers hebben hun focus de afgelopen jaren gericht op korte termijn activatie van de verkoop waarbij lange termijn merkopbouw als minder belangrijk wordt gezien.

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

27/03/20

Effectiviteit TV-reclame op online surfgedrag tijdens coronacrisis

Nieuws Covid 19

Eerder deze week publiceerde SKO een rapport waarin te zien is dat de schermtijd per dag significant is gestegen ten opzichte van vorig jaar (33

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

20/07/16

Toename TV-bestedingen leidt tot hogere omzet

Screenforce Toename TV-bestedingen leidt tot hogere omzet

Onderzoek

De recente toename in TV-bestedingen was voor een twaalftal grote adverteerders een belangrijke factor in het verhogen van de omzet. Eerder leidde een verschuiving van

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

26 juni

M100 Summer Edition

Op woensdag 26 juni 2024, tegen het begin van de zomervakantie, presenteert Media Meetings & Magazines

4 juli

NMO Summer Update 2024

Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) draait ook in de zomermaanden op volle kracht. Samen met alle

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Radio- en TV Planner

Ben jij goed in het optimaliseren van reclamezendtijd op televisie en radio? Wil jij verantwoordelijk zijn voor het succes van reclamecampagnes

Account Manager/ Client Lead

Ad Alliance is op zoek naar een Account Manager/ Client Lead Als Client Lead ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met