Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

30/01/23
Geen goedkeuring voor voorgenomen fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network

Op donderdag 26 januari jl. heeft de ACM mondeling laten weten dat er geen goedkeuring wordt verleend aan de fusie tussen RTL Nederland en Talpa Network. De ACM heeft bericht dat de markttest van de voorgestelde remedie de zorg van de ACM niet heeft kunnen wegnemen. Het huidige fusietraject stopt daarmee. De ACM heeft aangegeven een aantal weken nodig te hebben om het verbod op de fusie verder uit te werken.

RTL Nederland en Talpa Network zijn teleurgesteld dat ze de ACM niet hebben kunnen overtuigen van de snelle veranderingen binnen het medialandschap en de impact die dat heeft op lokale spelers. Beide partijen blijven er sterk in geloven dat deze fusie het beste antwoord is op de uitdagingen die voortvloeien uit de concurrentie van grote internationale spelers, zowel in de strijd om content als in de strijd om kijkers en adverteerders.

Pim Schmitz, CEO Talpa Network: “De fusie was in mijn ogen het allerbeste antwoord geweest op de uitdagingen waar de markt ons voor stelt. Dat zelfs het remedievoorstel met Mediahuis onvoldoende is om de zorgen van de ACM weg te nemen is teleurstellend. We zijn de fusie vanuit kracht gestart en zullen nu de toekomst met onze creativiteit verder vorm gaan geven om de grote uitdagingen het hoofd te bieden. We kijken hier vol vertrouwen naar uit.”

Sven Sauve, CEO van RTL Nederland: “Ondanks het besluit van de autoriteiten blijven we ervan overtuigd dat we samen met Talpa Network nieuwe kansen hadden kunnen creëren in het Nederlandse medialandschap. Wij zijn echter een bedrijf met een sterke visie en investeringskracht. We kunnen onze kijkers, makers en zakenpartners verzekeren van onze niet aflatende inzet om de sterke positie van RTL als toonaangevend Nederlands mediabedrijf uit te bouwen. Een positie die iedereen ten goede komt. RTL Nederland staat er goed voor, we hebben een uitstekend personeelsbestand en met de volledige steun van onze aandeelhouder zullen we onze positie op tv, digitaal en streaming verder uitbouwen.”  

RTL Nederland en Talpa Network staan er zelfstandig sterk voor en zullen los van elkaar verder gaan met ondernemen. Uiteraard zullen partijen blijven kijken naar alternatieve mogelijkheden om de internationale concurrentie het hoofd te blijven bieden.

De voorgenomen fusie werd op 22 juni 2021 aangekondigd.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

22/06/21

Voorgenomen fusie RTL Nederland en Talpa Network

Persberichten Nieuws

Gezamenlijk persbericht van RTL Group en Talpa Network RTL Group en Talpa Network willen een sterke Nederlandse cross-mediagroep creëren die kan concurreren met de mondiale

15 oktober

NMO Kijkonderzoek & Addressable TV: Speciaal webinar voor de gebruikers van TV-data

Vanaf 14 oktober zijn addressable tv-campagnes te herkennen in de metingen van het NMO Kijkonderzoek en

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Senior Media Consultant

Abovo Media is per direct op zoek naar een Senior Media Consultant. Ben jij ondernemend ingesteld en durf jij jouw kritische

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met