Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/10/21
Regelgeving TV-reclame

De mediabranche in het algemeen en TV in het bijzonder krijgen in toenemende mate te maken met meer wetgeving en (zelf)regulering, zowel vanuit zowel Den Haag als Brussel. De doelstelling van Screenforce is om de reclamemogelijkheden op TV en online video te optimaliseren. Hierbij draait het om het vinden van een juiste balans tussen mogelijkheden en beperkingen op het gebied van advertising, waarbij de Screenforce-leden ook hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Om adverteerders en bureaus te helpen bij het vinden van een balans tussen de mogelijkheden en de beperkingen heeft Screenforce een overzicht van de wet en regelgeving voor je gemaakt. Het overzicht is geactualiseerd naar aanleiding van de wijziging van de Mediawet per 1 november 2020 (implementatie herziene Europese Richtlijn audiovisuele mediadiensten AVMSD) en de invoering van de Wet Kansspelen op afstand (Koa), die 1 april 2021 in is gegaan. 

Als insteek is gekozen om de belangrijkste bronnen van wet- en regelgeving in grote lijnen te beschrijven. Via onderstaand menu vind je de meest relevante punten uit de verschillende wetten, regels en codes beginnende met de Mediawet, de Nederlandse Reclame Code en de Wet op de Kansspelen.

Wanneer je op het desbetreffende onderdeel in het onderstaande menu klikt vindt je de beschrijving op de Screenforce site met een externe verwijzing naar de volledige wetgeving of regulering.

 

Wet en Regelgeving
                      MediawetNederlandse Reclame CodeWet op de kansspelen
MediabesluitReclamecode alcoholhoudende dranken
AVMSDReclamecode voedingsmiddelen
Kinder- en jeugd reclame code
Reclamecode kansspelen
Reclamecode Social Media & Influencer Marketing
Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

01/10/21

Kinder- en jeugd reclame code

SPOT TV via mobiele devices groeit

Kennis

De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen.

Topics: Jongeren en media, Regelgeving TV-reclame

18/07/23

Nieuwe AI-tool stelt visuele leeftijd modellen alcoholreclame objectief vast

Nieuws Persberichten

Vanaf vandaag gaat STIVA werken met de artificial intelligence leeftijdsverificatietool van het bedrijf No-Kno. Deze AI-tool is op basis van meer dan 100.000 gezichten getraind

Topics: Regelgeving TV-reclame

07/07/15

Nieuwe Jeugd Reclamewijzer

Ruim een derde van jongeren kijkt TV via laptop

Kennis

De nieuwe Jeugd Reclamewijzer is vandaag aangeboden aan alle reclamemakers van Nederland. De Wijzer maakt de geldende regels voor kinderreclames uit de Nederlandse Reclamecode inzichtelijk

Topics: Jongeren en media, Regelgeving TV-reclame

18 september

Screenforce Meets DMEXCO

Op 18 en 19 september zullen de grote spelers en nieuwkomers uit de industrie samenkomen om

24 september

Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising

Maak je klaar voor een middag Future of TV Advertising tijdens Screenforce Day 2024! We hebben

26 september

TV Masters

Ben jij een startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant en wil je alles leren over TV?

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Head of Marketing

Als Head of Marketing Benelux & Nordics bij BBC Studios ben je verantwoordelijk voor het versterken van de aanwezigheid in de

Media Consultant

Media Reverse is een snel groeiend, transparant en full service mediabureau. Ze zijn daarom altijd op zoek naar enthousiaste nieuwe teamgenoten

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met