Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/10/21
Regelgeving TV-reclame

De mediabranche in het algemeen en TV in het bijzonder krijgen in toenemende mate te maken met meer wetgeving en (zelf)regulering, zowel vanuit zowel Den Haag als Brussel. De doelstelling van Screenforce is om de reclamemogelijkheden op TV en online video te optimaliseren. Hierbij draait het om het vinden van een juiste balans tussen mogelijkheden en beperkingen op het gebied van advertising, waarbij de Screenforce-leden ook hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Om adverteerders en bureaus te helpen bij het vinden van een balans tussen de mogelijkheden en de beperkingen heeft Screenforce een overzicht van de wet en regelgeving voor je gemaakt. Het overzicht is geactualiseerd naar aanleiding van de wijziging van de Mediawet per 1 november 2020 (implementatie herziene Europese Richtlijn audiovisuele mediadiensten AVMSD) en de invoering van de Wet Kansspelen op afstand (Koa), die 1 april 2021 in is gegaan. 

Als insteek is gekozen om de belangrijkste bronnen van wet- en regelgeving in grote lijnen te beschrijven. Via onderstaand menu vind je de meest relevante punten uit de verschillende wetten, regels en codes beginnende met de Mediawet, de Nederlandse Reclame Code en de Wet op de Kansspelen.

Wanneer je op het desbetreffende onderdeel in het onderstaande menu klikt vindt je de beschrijving op de Screenforce site met een externe verwijzing naar de volledige wetgeving of regulering.

 

Wet en Regelgeving
                      MediawetNederlandse Reclame CodeWet op de kansspelen
MediabesluitReclamecode alcoholhoudende dranken
AVMSDReclamecode voedingsmiddelen
Kinder- en jeugd reclame code
Reclamecode kansspelen
Reclamecode Social Media & Influencer Marketing
Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

12/11/21

Mediamonitor: Kantelpunt digitalisering mediagebruik en concentratie

Nieuws Kennis

De komst van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen hebben onze samenleving sterk beïnvloed. Ook ons mediagedrag is substantieel veranderd. We hebben vooral méér media

Topics: Regelgeving TV-reclame

24/02/21

Geen alcoholreclame in 2021 op twee TV-zenders

Nieuws Kennis

Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) heeft laten vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor

Topics: Regelgeving TV-reclame

23 april

Duurzaamheidsreclame: no washing, no hushing

Datum, tijd en locatie 23 april 15:00 – 17:00 B. Amsterdam Johan Huizingalaan 763a 1066 VH

16 mei

AMMA Awards

De AMMA Awards worden op donderdag 16 mei 2024 uitgereikt in Koninklijk Theater Tuschinski Amsterdam “Met

13 juni

NIMA Marketing Day 2023

Op 13 juni 2024 organiseren NIMA en MarketingTribune de achtste NIMA Marketing Day. De NMD is hét

Product Manager Advanced Video Advertising

Talpa Network is een toonaangevend mediabedrijf met een sterke focus op het leveren van geavanceerde advertentieoplossingen aan adverteerders en mediabureaus. Voor

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

(Meewerk)Stage Marketing & Communicatie

Ben jij gek op radio, TV en online video? Heb jij video on demand uitgespeeld, altijd je draadloze oordopjes in en

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met