Het Engelse multimediaonderzoek IPA TouchPoints levert interessante Insights over de actuele mediaconsumptie De data zijn afkomstig van een representatieve steekproef van 6.000 personen in Engeland van 15 jaar en ouder. Elke respondent houdt via zijn smartphone een dagboek bij waarin ze voor elk half uur van de week hun mediagedrag invullen.
Mediatijd uitgesplitst in hoofdcategorieën
De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft in onderstaande grafiek het Engelse mediumgebruik uitgesplitst naar de belangrijkste hoofdcategorieën kijken, luisteren, lezen, gamen en communiceren.
Meer dan één derde besteedt aan kijken
Volgens het Touchpoints onderzoek besteedt de gemiddelde Engelsman 12 uur en 16 minuten per dag aan media. Een deel daarvan bestaat uit multitasking omdat mensen in een bepaald half uur soms meerdere mediumtypen tegelijkertijd gebruiken. Van deze mediatijd wordt iets meer dan één derde, 37%, besteedt aan ‘kijken’. Communiceren’, waaronder messaging, social media en e-mailen, volgt als tweede belangrijkste media-activiteit en neemt 30% van de mediatijd in.
Live TV kijken twee derde van al het kijken
Volgens het IPA TouchPoints Onderzoek besteden we 4 uur en 31 minuten aan ‘kijk’ media. Lineaire TV vormt daarbinnen twee derde deel, Subscription Video on Demand (SVOD) 18%, online video 8%, en Broadcaster Video on Demand (BVOD) 7%. Het resterende deel van ‘kijken’ bestaat uit bioscoop en DVD.
Deze tekst is een vertaling door Screenforce van de informatie over deze grafiek op de Thinkbox site.