Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

23/09/22
Grootste deel van mediatijd (37%) wordt besteed aan kijken

Het Engelse multimediaonderzoek IPA TouchPoints levert interessante Insights over de actuele mediaconsumptie De data zijn afkomstig van een representatieve steekproef van 6.000 personen in Engeland van 15 jaar en ouder. Elke respondent houdt via zijn smartphone een dagboek bij waarin ze voor elk half uur van de week hun mediagedrag invullen.

Mediatijd uitgesplitst in hoofdcategorieën
De Engelse TV-marketingorganisatie Thinkbox heeft in onderstaande grafiek het Engelse mediumgebruik uitgesplitst naar de belangrijkste hoofdcategorieën kijken, luisteren, lezen, gamen en communiceren.

Meer dan één derde besteedt aan kijken
Volgens het Touchpoints onderzoek besteedt de gemiddelde Engelsman 12 uur en 16 minuten per dag aan media. Een deel daarvan bestaat uit multitasking omdat mensen in een bepaald half uur soms meerdere mediumtypen tegelijkertijd gebruiken. Van deze mediatijd wordt iets meer dan één derde, 37%, besteedt aan ‘kijken’. Communiceren’, waaronder messaging, social media en e-mailen, volgt als tweede belangrijkste media-activiteit en neemt 30% van de mediatijd in.

Live TV kijken twee derde van al het kijken
Volgens het IPA TouchPoints Onderzoek besteden we 4 uur en 31 minuten aan ‘kijk’ media. Lineaire TV vormt daarbinnen twee derde deel, Subscription Video on Demand (SVOD) 18%, online video 8%, en Broadcaster Video on Demand (BVOD) 7%. Het resterende deel van ‘kijken’ bestaat uit bioscoop en DVD.

Deze tekst is een vertaling door Screenforce van de informatie over deze grafiek op de Thinkbox site.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

02/09/19

De internetgeneratie kijkt net zo veel video

Nieuws Onderzoek

Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on demand content en 40 plussers kijken vooral live TV.

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

05/06/19

Analyse Media:Tijd 2018 – Jongeren kijken meer TV dan on demand of online video

Nieuws Onderzoek Persberichten

De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8½ uur aan media. Het grootste

01/02/23

Negen van de tien Nederlanders kijkt live TV-programma’s

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2022 Uit het onlangs verschenen Trends in Digitale Media onderzoek blijkt dat negen van de tien (90%) Nederlanders

Topics: Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

27/01/20

TV-content zet vaker aan tot online surfgedrag

Nieuws Onderzoek Persberichten

Video Highlights Trends in Digitale Media 2019 onderzoek TV-content, iets dat men op TV heeft gezien, brengt consumenten steeds vaker in beweging. Als men op

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

02/09/19

De internetgeneratie kijkt net zo veel video

Nieuws Onderzoek

Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on demand content en 40 plussers kijken vooral live TV.

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

Manager Regulatory Compliance Discovery

Discovery is een begrip in de media-entertainmentindustrie. Vanuit onze Amsterdamse vestiging werken we met passie

Data Analist

Binnen het Data & Strategy team houden we ons onder andere bezig met het leveren

Commercial Traffic & AVS Specialist

Commercial traffic & AVS vormt samen met Campaign Planning het Sales Operations team. En sámen

16 maart

TV Jaarrapport 2022 | Screenforce

Donderdag 16 maart presenteert Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Met hoeveel procent is de

23 maart

TV Masters | Screenforce

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters.

25 april

The Future of Brands conferentie – 25 en 26 april

Vlak voor de feestdagen zijn de thema’s bekend gemaakt van de The Future of Brands

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en