Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/09/19
RTL en BrandDeli Kids onderzoek: Grote rol van kinderen bij aankoopprocessen ouders

Kids van nu nemen continu nieuwe informatie op en zijn op steeds vroegere leeftijd al actief op het gebied van media. Daarnaast hebben zij een sterke mening over merken en producten. Dit zijn enkele van de conclusies uit een onderzoek onder ouders met kinderen. Onderzoeksbureau No Ties heeft in opdracht van RTL en BrandDeli een representatieve steekproef van 1.115 ouders met kinderen van 3 t/m 12 jaar oud ondervraagd.

Effecten nieuwe technologie op merken en aankoopproces ouders
Deze generatie is sneller dan ooit. Ze pikken communicatie razendsnel op en zelfs de jonge kinderen weten al sneller dan hun ouders wat voor een ontwikkelingen er plaatsvinden op het gebied van nieuwe technologieën. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor merken? En hoe sterk is de impact van kinderen op het aankoopproces anno 2019?

Kind laat zijn mening vaak horen
Uit het onderzoek blijkt dat kinderen echte influencers zijn. Ze hebben een sterke en vriendschappelijke band met hun ouders en zijn niet bang om hun mening te uiten. Kinderen laten deze mening ook vaak horen. Tijdens een dagje shoppen zijn zij regelmatig mee met hun ouders en ook tijdens het online shoppen kijken kinderen vaak mee.

Hoe ouder het kind hoe groter de invloed
En wanneer zij aanwezig zijn… beslissen zij ook mee over de aankopen! Kinderen beslissen in hoge mate mee over welk speelgoed en welke kleding wordt gekocht, maar zelfs in de categorieën elektronica, smartphones en automotive worden kinderen gehoord. Hoe ouder kinderen worden, hoe groter deze invloed wordt.

Kind pakt reclames als eerste op
Kinderen vertellen ouders ook actief over merken en reclames waar zij zelf nog niet mee bekend waren. Een pakkende slogan of jingle wordt goed onthouden en de juiste inslag van humor en fun zorgt er zelfs voor dat kids jouw reclame sámen bespreken. Om ook onder kinderen zelf actie te creëren is een duidelijke afzender hierbij noodzakelijk.


Praktische tips voor adverteerders

  1. Kids zijn echte influencers: vergeet de waarde van hun mening niet in communicatie
  2. Zorg ervoor dat je top-of-mind bent bij kinderen tijdens het aankoopmoment
  3. Betrek kinderen ook in de minder voor de hand liggende categorieën in communicatie
  4. Houd rekening met de manier waarop kinderen content consumeren bij campagneplanning richting deze doelgroep
  5. Het beste umfeld voor communicatie is fictie bij jonge kinderen en realistische content bij oudere kinderen
  6. Zorg voor een pakkende slogan en/of jingle, de juiste dosis humor en een duidelijke afzender

Dit artikel is een bewerking door Screenforce van de informatie over dit onderzoek van BrandDeli aangevuld met informatie uit de brochure ‘Power tot the kids De rol van kinderen in het aankoopproces’.

Voor meer informatie, neem contact op met Cynthia Overeem, Marketing Research & Insights Specialist.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/09/19

De internetgeneratie kijkt net zo veel video

Nieuws Onderzoek

Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on demand content en 40 plussers kijken vooral live TV.

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

30/04/19

Hoe gaan kinderen van 3 tot 9 jaar om met media

Nieuws Onderzoek

Mediabureau Stroom uit Rotterdam onderzoekt elke twee jaar hoe kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar met media omgaan. Waar het mediagedrag van

Topics: Jongeren en media

22/11/18

Meerderheid jongeren heeft mediagebruik niet onder de duim

Onderzoek

Bijna tweederde van de Nederlandse jongeren heeft hun mediagebruik onvoldoende onder de duim. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar Public (voormalig TNS Nipo) dat vandaag

Topics: Jongeren en media

07/07/22

Jongerenonderzoek 2022

Nieuws Onderzoek

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier

Topics: Jongeren en media

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Nieuws Onderzoek Persberichten

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

01/10/21

Kinder- en jeugd reclame code

Kennis

De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen. De wijze waarop kinderen, minderjarigen en jeugdigen reclame-uitingen

Topics: Jongeren en media, Regelgeving TV-reclame

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en