Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/09/19
RTL en BrandDeli Kids onderzoek: Grote rol van kinderen bij aankoopprocessen ouders

Kids van nu nemen continu nieuwe informatie op en zijn op steeds vroegere leeftijd al actief op het gebied van media. Daarnaast hebben zij een sterke mening over merken en producten. Dit zijn enkele van de conclusies uit een onderzoek onder ouders met kinderen. Onderzoeksbureau No Ties heeft in opdracht van RTL en BrandDeli een representatieve steekproef van 1.115 ouders met kinderen van 3 t/m 12 jaar oud ondervraagd.

Effecten nieuwe technologie op merken en aankoopproces ouders
Deze generatie is sneller dan ooit. Ze pikken communicatie razendsnel op en zelfs de jonge kinderen weten al sneller dan hun ouders wat voor een ontwikkelingen er plaatsvinden op het gebied van nieuwe technologieën. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor merken? En hoe sterk is de impact van kinderen op het aankoopproces anno 2019?

Kind laat zijn mening vaak horen
Uit het onderzoek blijkt dat kinderen echte influencers zijn. Ze hebben een sterke en vriendschappelijke band met hun ouders en zijn niet bang om hun mening te uiten. Kinderen laten deze mening ook vaak horen. Tijdens een dagje shoppen zijn zij regelmatig mee met hun ouders en ook tijdens het online shoppen kijken kinderen vaak mee.

Hoe ouder het kind hoe groter de invloed
En wanneer zij aanwezig zijn… beslissen zij ook mee over de aankopen! Kinderen beslissen in hoge mate mee over welk speelgoed en welke kleding wordt gekocht, maar zelfs in de categorieën elektronica, smartphones en automotive worden kinderen gehoord. Hoe ouder kinderen worden, hoe groter deze invloed wordt.

Kind pakt reclames als eerste op
Kinderen vertellen ouders ook actief over merken en reclames waar zij zelf nog niet mee bekend waren. Een pakkende slogan of jingle wordt goed onthouden en de juiste inslag van humor en fun zorgt er zelfs voor dat kids jouw reclame sámen bespreken. Om ook onder kinderen zelf actie te creëren is een duidelijke afzender hierbij noodzakelijk.


Praktische tips voor adverteerders

  1. Kids zijn echte influencers: vergeet de waarde van hun mening niet in communicatie
  2. Zorg ervoor dat je top-of-mind bent bij kinderen tijdens het aankoopmoment
  3. Betrek kinderen ook in de minder voor de hand liggende categorieën in communicatie
  4. Houd rekening met de manier waarop kinderen content consumeren bij campagneplanning richting deze doelgroep
  5. Het beste umfeld voor communicatie is fictie bij jonge kinderen en realistische content bij oudere kinderen
  6. Zorg voor een pakkende slogan en/of jingle, de juiste dosis humor en een duidelijke afzender

Dit artikel is een bewerking door Screenforce van de informatie over dit onderzoek van BrandDeli aangevuld met informatie uit de brochure ‘Power tot the kids De rol van kinderen in het aankoopproces’.

Voor meer informatie, neem contact op met Cynthia Overeem, Marketing Research & Insights Specialist.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/09/19

De internetgeneratie kijkt net zo veel video

Laptop And Digital Tablet While Watching TV

Nieuws Onderzoek

Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on demand content en 40 plussers kijken vooral live TV.

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

30/04/19

Hoe gaan kinderen van 3 tot 9 jaar om met media

Nieuws Onderzoek

Mediabureau Stroom uit Rotterdam onderzoekt elke twee jaar hoe kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar met media omgaan. Waar het mediagedrag van

Topics: Jongeren en media

22/11/18

Meerderheid jongeren heeft mediagebruik niet onder de duim

Week van de mediawijsheid

Onderzoek

Bijna tweederde van de Nederlandse jongeren heeft hun mediagebruik onvoldoende onder de duim. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar Public (voormalig TNS Nipo) dat vandaag

Topics: Jongeren en media

07/07/22

Jongerenonderzoek 2022

Nieuws Onderzoek

Het gedrag van jongeren onder de loep Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest presenteren de 6e editie van hun befaamde jaarlijkse Jongerenonderzoek. Wij delen hier

Topics: Jongeren en media

23/11/15

Jongeren vinden TV-kijken en muziekluisteren leuker dan social media

SPOT Jongeren kijken liever tv en luisteren muziek

Nieuws

Jongeren zitten niet alleen maar de hele dag op social media. Volgens nieuw onderzoek blijken traditionele media het mediagebruik te domineren. Zowel kinderen van 8

Topics: Jongeren en media, TV-reclame

14/08/19

TV-reclamemarkt naar €394 miljoen in eerste helft 2019

Persberichten Nieuws

In de eerste helft van 2019 is de TV-reclamemarkt uitgekomen op € 394 miljoen. Hiermee is de markt gestegen met 0,5% in vergelijking met de

Topics: Jongeren en media, Kijkcijfers, Mediabestedingen, TV Jaarrapport, TV-reclame

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

21 januari

Certificering van influencers: wat betekent dit voor jouw bureau? | Webinar

Influencer certificering webinar Influencermarketing is niet meer weg te denken uit het marketinglandschap. Om het vertrouwen

5 februari

Webinar | How your business impacts democracy: The challenges and opportunities

De Global TV Group en Screenforce nodigten je uit om te ontdekken hoe jij verantwoord en

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met