Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

24/09/19
RTL en BrandDeli Kids onderzoek: Grote rol van kinderen bij aankoopprocessen ouders

Kids van nu nemen continu nieuwe informatie op en zijn op steeds vroegere leeftijd al actief op het gebied van media. Daarnaast hebben zij een sterke mening over merken en producten. Dit zijn enkele van de conclusies uit een onderzoek onder ouders met kinderen. Onderzoeksbureau No Ties heeft in opdracht van RTL en BrandDeli een representatieve steekproef van 1.115 ouders met kinderen van 3 t/m 12 jaar oud ondervraagd.

Effecten nieuwe technologie op merken en aankoopproces ouders
Deze generatie is sneller dan ooit. Ze pikken communicatie razendsnel op en zelfs de jonge kinderen weten al sneller dan hun ouders wat voor een ontwikkelingen er plaatsvinden op het gebied van nieuwe technologieën. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor merken? En hoe sterk is de impact van kinderen op het aankoopproces anno 2019?

Kind laat zijn mening vaak horen
Uit het onderzoek blijkt dat kinderen echte influencers zijn. Ze hebben een sterke en vriendschappelijke band met hun ouders en zijn niet bang om hun mening te uiten. Kinderen laten deze mening ook vaak horen. Tijdens een dagje shoppen zijn zij regelmatig mee met hun ouders en ook tijdens het online shoppen kijken kinderen vaak mee.

Hoe ouder het kind hoe groter de invloed
En wanneer zij aanwezig zijn… beslissen zij ook mee over de aankopen! Kinderen beslissen in hoge mate mee over welk speelgoed en welke kleding wordt gekocht, maar zelfs in de categorieën elektronica, smartphones en automotive worden kinderen gehoord. Hoe ouder kinderen worden, hoe groter deze invloed wordt.

Kind pakt reclames als eerste op
Kinderen vertellen ouders ook actief over merken en reclames waar zij zelf nog niet mee bekend waren. Een pakkende slogan of jingle wordt goed onthouden en de juiste inslag van humor en fun zorgt er zelfs voor dat kids jouw reclame sámen bespreken. Om ook onder kinderen zelf actie te creëren is een duidelijke afzender hierbij noodzakelijk.


Praktische tips voor adverteerders

  1. Kids zijn echte influencers: vergeet de waarde van hun mening niet in communicatie
  2. Zorg ervoor dat je top-of-mind bent bij kinderen tijdens het aankoopmoment
  3. Betrek kinderen ook in de minder voor de hand liggende categorieën in communicatie
  4. Houd rekening met de manier waarop kinderen content consumeren bij campagneplanning richting deze doelgroep
  5. Het beste umfeld voor communicatie is fictie bij jonge kinderen en realistische content bij oudere kinderen
  6. Zorg voor een pakkende slogan en/of jingle, de juiste dosis humor en een duidelijke afzender

Dit artikel is een bewerking door Screenforce van de informatie over dit onderzoek van BrandDeli aangevuld met informatie uit de brochure ‘Power tot the kids De rol van kinderen in het aankoopproces’.

Voor meer informatie, neem contact op met Cynthia Overeem, Marketing Research & Insights Specialist.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

02/09/19

De internetgeneratie kijkt net zo veel video

Laptop And Digital Tablet While Watching TV

Nieuws Onderzoek

Deep dive analyse Screenforce Media:Tijd naar levensfase Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on demand content en 40 plussers kijken vooral live TV.

Topics: Jongeren en media, Tijdsbestedings- onderzoek Mediatijd

30/04/19

Hoe gaan kinderen van 3 tot 9 jaar om met media

Nieuws Onderzoek

Mediabureau Stroom uit Rotterdam onderzoekt elke twee jaar hoe kinderen in de leeftijd van 3 tot 9 jaar met media omgaan. Waar het mediagedrag van

Topics: Jongeren en media

22/11/18

Meerderheid jongeren heeft mediagebruik niet onder de duim

Week van de mediawijsheid

Onderzoek

Bijna tweederde van de Nederlandse jongeren heeft hun mediagebruik onvoldoende onder de duim. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar Public (voormalig TNS Nipo) dat vandaag

Topics: Jongeren en media

05/03/15

Ruim een derde van jongeren kijkt TV via laptop

Ruim een derde van jongeren kijkt TV via laptop

Onderzoek

Sinds de opkomst van breedbandinternet en mobiele devices als de smartphone en de tablet hebben Nederlanders meer mogelijkheden om naar TV-programma’s en andere TV-content te

Topics: 2nd screening, Jongeren en media, Kijkcijfers, Online Video

01/10/21

Kinder- en jeugd reclame code

SPOT TV via mobiele devices groeit

Kennis

De kinder- en jeugd reclamecode is voor die reclame-uitingen die zich richten op kinderen, minderjarigen en jeugdigen.

Topics: Jongeren en media, Regelgeving TV-reclame

01/02/22

Het vooruitkijken van TV-programma’s neemt toe, vooral onder jongeren

Persberichten Nieuws Onderzoek

Belangrijkste video-ontwikkelingen uit Trends in Digitale Media 2021 Screenforce heeft de belangrijkste video-ontwikkelingen uit het Trends in Digitale Media onderzoek onder internettende Nederlanders samengevat. Zo

Topics: Jongeren en media, Techniek

22 mei

AMMA Awards – Diamonds are forever

Wat is er in 2024 prachtig mediawerk gemaakt. Dat moet worden gevierd! De Annual Masters in

12 juni

NIMA Marketing Day

Ontdek de Toekomst van Marketing op de NIMA Marketing Day! Op 12 juni 2025 organiseren NIMA

5 november

2025 asi International Conferences

2025 asi International Radio & Audio en Television & Video Conferences De 2025 asi International Radio

Data Entry Clerk TV/Radio NL

Nielsen zoekt een gemotiveerde teamspeler voor het AdIntel Operational TV & Radio Team. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het

Media Director

Mediaplus, onderdeel van de internationale Serviceplan Group, zoekt een ervaren en gedreven Media Director die impactvolle campagnes ontwikkelt voor toonaangevende merken

Coördinator (TV)

Nielsen is een toonaangevend wereldwijd data- en analysebedrijf dat diepgaande inzichten biedt in de mediawereld. Voor de vervanging van een collega

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met