Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

14/02/22
23 TV CEO’s vertellen hoe TV merken bouwt

De TV van morgen wordt nu gecreëerd.

De Global TV Group geeft in een aantal video’s een beeld van de mogelijkheden die TV biedt aan adverteerders en van de evolutie van het medium TV. Daarvoor geeft de Global TV Group het woord aan 23 CEO’s, directeuren en directie-voorzitters van TV-bedrijven en TV-saleshuizen. In de video’s delen zij hun visie over de verschillende facetten van het medium TV vandaag en in de komende jaren. De 23 verschillende verhalen van de TV CEO’s maken duidelijk wat TV zo bijzonder maakt. Dat varieert van digitalisering, AI en algorithmes tot massabereik en een betrouwbaar ‘brand safe’ Umfeld. Er is een samenvattende compilatievideo gemaakt van 11 minuten én de video’s van de CEO’s zijn ieder afzonderlijk te bekijken.

TV laat zien dat het een veerkrachtig medium is dat zichzelf transformeert voor de toekomst. De CEO’s leggen uit welke huidige eigenschappen van TV het medium geschikt maken voor de toekomst en welke nieuwe eigenschappen er nog worden ontwikkeld voor adverteerders. Het zijn CEO’s van TV-bedrijven over de hele wereld zoals TV4 Zweden, RTBF België, RTL Duitsland, Channel 4 Engeland, Foxtel Australië en WarnerMedia International Amerika.

Aspecten die in de video’s aan de orde komen zijn:

  • TV wordt Total Video: anyplace, anytime, anydevice
  • TV bereikt 84% van alle Europeanen elke week en 63% van de jongeren elke week
  • Gemiddeld kijken Europeanen 3 uur en 43 minuten TV, 98% daarvan is nog steeds live kijken
  • Elke consument kan kiezen uit een breed menu van adfunded en subscription funded TV-platforms en daarmee zijn ideale kijkselectie samenstellen
  • Dankzij digitalisering en data algorithmes worden de mogelijkheden voor adverteerders om TV in te zetten steeds groter
  • De capaciteit van TV om consumenten te bereiken neemt door de combinatie van massamedium en addressable advertising steeds meer toe
  • Integratie van first party data geeft TV-zenders een privacy compliant voorsprong
  • TV levert de beste ROI en sales voor diverse tijdvakken
  • TV werkt over de gehele breedte van de marketing funnel
  • Het TV-bereik wordt objectief gemeten door onafhankelijke onderzoeksbureaus zonder risico op ad-fraude
  • Het TV-bereiksonderzoek evalueert naar cross-platform Total Audience rapportages
  • TV helpt nieuwe en direct-to-consumer merken bekend te worden dankzij het schaal- en halo-effect van TV
  • TV wordt door de consument als een betrouwbaar medium gezien
  • TV brengt mensen bij elkaar in een gepolariseerde wereld en creëert gezamenlijke ervaringen
  • TV voorkomt fake news, haat en discriminatie, het is een (brand) safe space voor consumenten en merken
  • TV is steeds meer globaal en steeds meer divers, over de hele wereld delen mensen hun verhalen

Wij nodigen je uit om de insights die deze TV-experts met ons delen hieronder te bekijken en je te laten inspireren. Meer informatie over de video’s en de inhoud ervan kun je verkrijgen door een mail te sturen aan info@screenforce.nl

Op de Global TV group site kun je ook de afzonderlijke statements bekijken.

Over de Global TV Group
De Global TV Group is een informele groep van broadcasters en sales houses in Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika, met als gezamenlijk doel het promoten van TV.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

17/11/21

21 november 2021 World TV Day: E-commerce bedrijven omarmen wereldwijd TV

Nieuws Onderzoek

In het kader van World TV Day heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van hun Global TV Deck. De update laat zien hoe

12/04/21

VAB onderzoek: Het Halo Effect van TV onderzocht voor 190 merken

Nieuws Onderzoek

De Amerikaanse TV-marketingorganisatie VAB heeft een analyse laten uitvoeren naar de data van TV-campagnes en internetsitebezoeken van 190 Amerikaanse adverteerders. De analyse omvat een periode

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

07/09/20

Global TV Group publiceert woordenlijst met media-termen

Kennis Nieuws

De woordenlijst legt alle termen uit van ‘Ad Exchange’, ‘Over The Top devices’ tot ‘Supply Side Platform’. De doelstelling van het overzicht is om een

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

09/09/22

Aandacht voor reclame belangrijk of niet? Sharp en Ritson zijn het weer niet met elkaar eens.

Onderzoek

Tijdens een lezing op de Mi3-LinkedIn B2B Next bijeenkomst in Sydney vertelde professor Byron Sharp dat het volgens hem zinloos is om als adverteerder te

Topics: Reclame-effect

19/08/22

Waarom is het tijd voor ‘Aandacht versie 2’: Aandachtwetenschap

Nieuws Onderzoek

In haar blog voor The Media Leader geeft Karen Nelson-Field een overzicht van de onderwerpen die ze de afgelopen 12 maanden heeft behandeld. Gedurende die

Topics: Reclame-effect, ROI

Marketing Communicatie Expert

Screenforce is de Nederlandse TV-marketingorganisatie. Haar doel is om adverteerders en mediabureaus te helpen om

Teammanager data & insights

Ster zoekt een ondernemende, resultaatgerichte en inspirerende teammanager data & insights. Met jouw managementervaring weet

Eindregisseur / Playout Operator

SBS6, NET5, Veronica, SBS9 en TV538 zijn dé vijf TV-kanalen van Talpa Network. Als Eindregisseur

3 -
9 oktober

Dutch Media Week

Van 3 tot en met 9 oktober laat Dutch Media Week de ontwikkeling zien van

6 oktober

Festival of Marketing 2022

Introducing Marketing Week’s Festival of Marketing, taking place in-person, on 06 October 2022 at a

6 oktober

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en