De TV van morgen wordt nu gecreëerd.
De Global TV Group geeft in een aantal video’s een beeld van de mogelijkheden die TV biedt aan adverteerders en van de evolutie van het medium TV. Daarvoor geeft de Global TV Group het woord aan 23 CEO’s, directeuren en directie-voorzitters van TV-bedrijven en TV-saleshuizen. In de video’s delen zij hun visie over de verschillende facetten van het medium TV vandaag en in de komende jaren. De 23 verschillende verhalen van de TV CEO’s maken duidelijk wat TV zo bijzonder maakt. Dat varieert van digitalisering, AI en algorithmes tot massabereik en een betrouwbaar ‘brand safe’ Umfeld. Er is een samenvattende compilatievideo gemaakt van 11 minuten én de video’s van de CEO’s zijn ieder afzonderlijk te bekijken.
TV laat zien dat het een veerkrachtig medium is dat zichzelf transformeert voor de toekomst. De CEO’s leggen uit welke huidige eigenschappen van TV het medium geschikt maken voor de toekomst en welke nieuwe eigenschappen er nog worden ontwikkeld voor adverteerders. Het zijn CEO’s van TV-bedrijven over de hele wereld zoals TV4 Zweden, RTBF België, RTL Duitsland, Channel 4 Engeland, Foxtel Australië en WarnerMedia International Amerika.
Aspecten die in de video’s aan de orde komen zijn:
- TV wordt Total Video: anyplace, anytime, anydevice
- TV bereikt 84% van alle Europeanen elke week en 63% van de jongeren elke week
- Gemiddeld kijken Europeanen 3 uur en 43 minuten TV, 98% daarvan is nog steeds live kijken
- Elke consument kan kiezen uit een breed menu van adfunded en subscription funded TV-platforms en daarmee zijn ideale kijkselectie samenstellen
- Dankzij digitalisering en data algorithmes worden de mogelijkheden voor adverteerders om TV in te zetten steeds groter
- De capaciteit van TV om consumenten te bereiken neemt door de combinatie van massamedium en addressable advertising steeds meer toe
- Integratie van first party data geeft TV-zenders een privacy compliant voorsprong
- TV levert de beste ROI en sales voor diverse tijdvakken
- TV werkt over de gehele breedte van de marketing funnel
- Het TV-bereik wordt objectief gemeten door onafhankelijke onderzoeksbureaus zonder risico op ad-fraude
- Het TV-bereiksonderzoek evalueert naar cross-platform Total Audience rapportages
- TV helpt nieuwe en direct-to-consumer merken bekend te worden dankzij het schaal- en halo-effect van TV
- TV wordt door de consument als een betrouwbaar medium gezien
- TV brengt mensen bij elkaar in een gepolariseerde wereld en creëert gezamenlijke ervaringen
- TV voorkomt fake news, haat en discriminatie, het is een (brand) safe space voor consumenten en merken
- TV is steeds meer globaal en steeds meer divers, over de hele wereld delen mensen hun verhalen
Wij nodigen je uit om de insights die deze TV-experts met ons delen hieronder te bekijken en je te laten inspireren. Meer informatie over de video’s en de inhoud ervan kun je verkrijgen door een mail te sturen aan info@screenforce.nl
Op de Global TV group site kun je ook de afzonderlijke statements bekijken.
Over de Global TV Group
De Global TV Group is een informele groep van broadcasters en sales houses in Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika, met als gezamenlijk doel het promoten van TV.