Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/10/22
Marketing in oorlogstijd: kijk naar de tips van Field en Ritson

Afgelopen week publiceerde Adformatie dat het consumentenvertrouwen in september op een historisch dieptepunt is beland (-59). Economen schatten de kans op een recessie in de eurozone de komende twaalf maanden op 80 procent in. Adformatie heeft het over ‘marketing in oorlogstijd’ en ze stellen de vraag ‘Is het nog wel zinvol om te blijven investeren in je merk?’. Op basis van onderzoek antwoord Adformatie zelf dat het zinvol is om – acyclisch – te blijven adverteren.

Investeer tijdens een recessie
In 2020 hebben The Global TV Group en Screenforce marketinggoeroe ’s Peter Field en Mark Ritson gevraagd hun visie te geven over de inzet van media tijdens recessies. Inmiddels zijn deze presentaties weer actueel geworden. Volgens de theorie van de excess share of voice (ESOV) moet je volgens Field en Ritson tijdens een recessie juist meer investeren. Om de voorsprong op de concurrentie te behouden, zo niet uit te bouwen. Als je stopt met adverteren is de kans groot dat je marktaandeel sterk is gedaald na de recessie.

Lever meer informatie over je product
Afgelopen augustus heeft Ad Alliance onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. Dynata formuleert op basis van het onderzoek concrete aanbevelingen voor adverteerders. Bijvoorbeeld maak gebruik van de verminderde merkvastheid en voorzie in de toegenomen informatiebehoefte.

Je kan de pdf van de sheets van de presentatie hier downloaden. En kijk hier de presentatie en het webinar van Peter Field terug:

Bekijk hier de presentatie en webinar van Mark Ritson:

De resultaten van het Ad Alliance onderzoek vind je hier.

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

28/09/20

Verslag webinar Mark Ritson: Investeren tijdens recessie

Nieuws

Op dinsdag 22 september liet Mark Ritson in een webinar zijn licht schijnen over de corona-crisis en adviseerde over het wel of niet extra investeren

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

27/05/20

Webinar Peter Field over adverteren tijdens de coronacrisis: een terugblik

Covid 19 Nieuws

Op dinsdag 26 mei vond de webinar met marketinggoeroe en ROI deskundige Peter Field plaats, georganiseerd door egta, The Global TV Group en Screenforce. Onderwerp

01/09/15

Meer TV-reclame leidt tot betere bedrijfsresultaten

Onderzoek

De groei in omzet, winst per aandeel, en de aandelenkoers van bedrijven die meer in TV-reclame hebben geïnvesteerd is hoger dan die van bedrijven die

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

20/06/22

The New Life of The Living Room: Onderzoek RTL AdConnect naar gebruik van het TV-scherm

Nieuws Onderzoek

In Nederland zijn Smart TV’s, smartphones en tablet om regelmatig videocontent mee te bekijken populairder dan in alle overige Europese landen. RTL AdConnect en SmartClip

Topics: Online Video, Reclame-effect, TV-reclame

17/04/20

Moeten adverteerders hun advertenties aanpassen?

Covid 19 Nieuws Onderzoek

Marktonderzoekbureau DVJ Insights heeft onderzoek gedaan naar de vraag of adverteerders hun advertenties moeten aanpassen. Lucas Hulsebos, CEO van DVJ Insights, schreef hier onderstaand artikel

Topics: TV-reclame

Projectmanager – Talpa Media Solutions

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen uitdaging uit de

TV Planner/Campaign Manager

Ben je secuur, kan je de juiste prioriteiten stellen en vind je het werken met

Digital Video Specialist

Ben jij die Digital Video Advertising Specialist die voor ambitieuze online adverteerders van Nederland wil

16 maart

Foto’s TV Jaarrapport 2022

Donderdag 16 maart presenteerde Screenforce het TV Jaarrapport van 2022. Bekijk hier alle foto’s van

23 maart

TV Masters | Screenforce

Speciaal voor startende mediaprofessionals aan adverteerders- of bureaukant organiseert Screenforce voor de derde keer TV Masters.

6 april

Kantar BrandZ Top 30 Meest waardevolle Nederlandse Merken

Tijdens deze feestelijke middag maakt Kantar niet alleen de Top 30 bekend en worden de

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en