Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

10/10/22
Marketing in oorlogstijd: kijk naar de tips van Field en Ritson

Afgelopen week publiceerde Adformatie dat het consumentenvertrouwen in september op een historisch dieptepunt is beland (-59). Economen schatten de kans op een recessie in de eurozone de komende twaalf maanden op 80 procent in. Adformatie heeft het over ‘marketing in oorlogstijd’ en ze stellen de vraag ‘Is het nog wel zinvol om te blijven investeren in je merk?’. Op basis van onderzoek antwoord Adformatie zelf dat het zinvol is om – acyclisch – te blijven adverteren.

Investeer tijdens een recessie
In 2020 hebben The Global TV Group en Screenforce marketinggoeroe ’s Peter Field en Mark Ritson gevraagd hun visie te geven over de inzet van media tijdens recessies. Inmiddels zijn deze presentaties weer actueel geworden. Volgens de theorie van de excess share of voice (ESOV) moet je volgens Field en Ritson tijdens een recessie juist meer investeren. Om de voorsprong op de concurrentie te behouden, zo niet uit te bouwen. Als je stopt met adverteren is de kans groot dat je marktaandeel sterk is gedaald na de recessie.

Lever meer informatie over je product
Afgelopen augustus heeft Ad Alliance onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. Dynata formuleert op basis van het onderzoek concrete aanbevelingen voor adverteerders. Bijvoorbeeld maak gebruik van de verminderde merkvastheid en voorzie in de toegenomen informatiebehoefte.

Je kan de pdf van de sheets van de presentatie hier downloaden. En kijk hier de presentatie en het webinar van Peter Field terug:

Bekijk hier de presentatie en webinar van Mark Ritson:

De resultaten van het Ad Alliance onderzoek vind je hier.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

28/09/20

Verslag webinar Mark Ritson: Investeren tijdens recessie

Nieuws

Op dinsdag 22 september liet Mark Ritson in een webinar zijn licht schijnen over de corona-crisis en adviseerde over het wel of niet extra investeren

Topics: TV-reclame, Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI

27/05/20

Webinar Peter Field over adverteren tijdens de coronacrisis: een terugblik

Nieuws Covid 19

Op dinsdag 26 mei vond de webinar met marketinggoeroe en ROI deskundige Peter Field plaats, georganiseerd door egta, The Global TV Group en Screenforce. Onderwerp

02/08/16

TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials

Onderzoek

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame

20/11/23

World Television Day 2023 in het teken van toegankelijkheid van TV platforms en content

Persberichten Nieuws

Ook dit jaar is het op 21 november weer World Television Day. Een dag waarop we stil staan bij de kracht van TV. Dit jaar

Topics: Online Video, TV-reclame

23/02/15

Beste TV-reclames combineren creativiteit, emotie en muziek

SPOT TV-reclame belangrijkste beïnvloeder aankoopgedrag

Inspiratie

TV wordt steeds vaker ingezet in combinatie met online en social media waardoor de effectiviteit van TV toeneemt. Volgens Phil Shaw, Global Digital Director bij

Topics: ROI, TV-reclame, Reclame-effect

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

5 maart

TV Jaarrapport 2024

Presentatie voor het TV Jaarrappport Het is weer tijd om samen vooruit te blikken én terug

18 maart

MIE’25

Revolutionising Data & Insights: The Transformative Power of Generative AI Op 18 en 19 maart 2025

Teamlead Communicatie

Als Teamlead Content Communicatie bij RTL geef je leiding aan een team van zes communicatieadviseurs en werk je strategisch aan de

Mediamanager

Fremantle Nederland is op zoek naar een Mediamanager voor hun afdeling postproductie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het efficiënt

Projectmanager

Media Reverse is per direct op zoek naar een Projectmanager. Als aanspreekpunt voor klanten ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met