Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

05/12/23
Peter Field podcast over de veerkracht van TV

De bekende marketingeffectiviteit goeroe Peter Field is door hoofdredacteur Omar Oakes van The Media Leader in een podcast geïnterviewd naar aanleiding van zijn presentatie tijdens het The Future of TV Advertising Global 2023 event in London.

Marketingeffectiviteit database
In de podcast vertelt Peter Field hoe dat hij dertig jaar geleden begonnen is met het in kaart brengen van marketingeffectiviteit door het opzetten van een database met de Engelse EFFIE cases voor de IPA, The English Institute for Practitioners of Advertising. Zijn samenwerking met Les Binet, die het invullen van de EFFIE marketingeffectiviteit vragenlijst verplicht stelde voor alle EFFIE inzendingen, heeft vele publicaties opgeleverd en het inmiddels breed gedeelde framework dat marketeers zich moeten focussen op lange termijn merkbouw. Hun meest bekende publicatie hierover is The Long and Short of it.

TV niet terecht onder vuur
Peter Field en Les Binet hebben, gebaseerd op onderzoek data, vaak geschreven over de effectiviteit van TV. Als meest effectieve medium ligt TV vaak onder vuur, volgens Peter Field is dit niet terecht. Tijdens het The Future of TV Advertising Global 2023 event in London geeft hij een presentatie met de prikkelende titel ‘Why TV is so damned effective’. Op basis van Engelse en Australische onderzoeken maakt hij duidelijk wat de voordelen van TV zijn.

Minder aandacht aan online videoreclames
De intuïtie van veel marketeers is dat jongeren géén TV meer kijken. Volgens Field is dat deels overdreven. Ze kijken wel minder dan hun ouders maar ze kijken nog wel degelijk naar bepaalde TV-programma’s, zowel live als on demand. Uit aandachtonderzoek data blijkt dat de hoeveelheid aandacht die jongeren besteden aan online videoreclames veel minder is dan de aandacht die jongeren aan TV-reclames besteden.

TikTok
Hij vertelt in de podcast hoe je het contact met short-form content zoals dat van TikTok kunt onderzoeken. Deze content speelt ongetwijfeld een belangrijke rol in het leven van jongeren, en zal dat blijven doen, maar deze wordt op een veel oppervlakkigere manier geconsumeerd dan long-form TV-content.

Het milieu van de marketeers bepaalt inschatting mediagebruik consument
In de podcast stelt Omar Oakes de vraag of dat TV-reclame een vorm van belasting is voor arme mensen. Volgens Field is dit een nogal elitaire houding die uitgaat van het specifieke milieu waarin veel reclamemensen zich bevinden. Dat vervormt het beeld dat marketeers hebben van het mediagebruik van de gemiddelde consument. Het is een onderschatting van met hoeveel plezier de gemiddelde consument naar bepaalde TV programma’s kijkt.

Deze tekst is een samenvatting van de podcast van The Medialeader. Je kan de hele podcast hier terugluisteren.

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

06/03/23

Brand building stimuleert korte termijn verkoop

Kennis Onderzoek

Tien jaar nadat The Long and the Short of It door auteurs Peter Field en Les Binet is gepubliceerd, is er nu nieuw bewijs afkomstig

Topics: Mediabestedingen, ROI

15/12/22

De Adland mediabubbel: Mediaprofessionals overschatten het online mediagebruik van de gemiddelde Nederlander

Nieuws Onderzoek

Mediabrands en Motivaction hebben in samenwerking met de MWG en Adformatie het mediumgebruik van ‘Adland’ onderzocht. Gebruiken mediaprofessionals dezelfde media als andere Nederlanders? En hebben

29/10/18

Nieuw boek Binet & Field: balans brand building – sales activation geanalyseerd

Onderzoek Kennis Nieuws

Reclamegoeroes Les Binet en Peter Field hebben de afgelopen jaren verschillende boeken gepubliceerd en presentaties gegeven over reclame effectiviteit. Hun inzichten zijn gebaseerd op een

Topics: Reclame-effect, ROI

20/10/20

Beeld van wat TV is veranderd, vertrouwen in TV-reclames groter dan andere platforms

Nieuws Onderzoek

Volgens nieuw onderzoek in opdracht van WPP dochter Finecast is het beeld dat kijkers van TV hebben de afgelopen vijf jaar veranderd door de technologische

Topics: Jongeren en media, Reclame-effect, TV-reclame

12/12/16

TV-reclame zorgt voor hoogste ROI en enige break-even ROI op korte termijn

Screenforce TV-reclame zorgt voor hoogste ROI

Onderzoek

Voor elke Australische dollar die FMCG-merken investeren in TV-reclame krijgen ze 1,74 dollar omzet terug. En uit hetzelfde onderzoek blijkt dat TV daarin beter scoort

Topics: Mediabestedingen, Reclame-effect, ROI, TV-reclame

20/06/24

Screenforce opent inschrijving vierde editie TV Masters

Nieuws Kennis

De zesdelige Total Video masterclass start dit najaar Na drie succesvolle edities, gaat op donderdag 26 september de vierde masterclass TV Masters van start. TV

Topics: Kijkcijfers, Online Video, Reclame-effect, Regelgeving TV-reclame, TV-reclame, Aandacht

24 september

Foto’s Screenforce Day 2024

Dinsdag 24 september presenteerden wij ‘Screenforce Day 2024 | The Future Of TV Advertising’. Bekijk hier

6 november

Content Marketing | The Awards 2024 – Zet jouw werk in de spotlights!

Content Marketing | The Awards 2024 Kom op 6 november naar de feestelijke uitreiking in Haarlem!

6 november

asi Internationale Radio & Audio en Televisie & Video Conferenties 2024

Terug naar Venetië, Italië, voor de asi Internationale Radio & Audio en Televisie & Video Conferenties

(Offline) Media Specialist

Mediaplus, onderdeel van de wereldwijde Serviceplan Group Netherlands, zoekt een ervaren mediaprofessional die verantwoordelijk is voor het ontwikkelen, plannen en inkopen

Project Manager

Nielsen zoekt een Project Manager met sterke analytische en communicatieve vaardigheden die klanten in de sport- en media-industrie kan adviseren over

Data-Driven Marketing Analyst

Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Data-Driven Marketing Analyst Als Data-Driven Marketing Analyst bij Abovo Maxlead speel je

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met