Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/08/22
The Global TV Group: vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen

The Global TV Group, een samenwerkingsverband van alle TV-marketingorganisaties, heeft een compilatie gepubliceerd van de meest recente TV-onderzoeken. De compilatie focust op vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen:

  1. Rethinking Reach in the Digital Age (België)
  2. #ROITV3 study (Frankrijk)
  3. Track the Success (DACH: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)
  4. An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to Audience-Based TV Buying (VS)

 

Screenforce vat in dit artikel de belangrijkste learnings samen. Over het Belgische onderzoek ‘Rethinking Reach in the Digital Age’ en het Duitse onderzoek ‘Track the Succes’ heeft Screenforce eerder al een meer uitgebreide samenvatting gepubliceerd.

Rethinking Reach in the Digital Age (België)

• Lineaire TV wordt minder belangrijk maar het bereik van live TV is nog steeds hoog.
• De efficiëntie van TV is qua contactfrequentie toegenomen en de impact van TV is stabiel.
• Door maatregelen tegen reclameontwijking kan het dagbereik met 6,9% stijgen en het weekbereik met 4%.
• Zelfs een bescheiden inzet van broadcaster video on demand (BVOD) vergroot het campagnebereik met 2 tot 4%.
• Het toevoegen van lokale online short-form video vergroot het bereik naar historisch niveau.
• De toekomst van TV is een connected video eco-systeem.

De volledige samenvatting van dit Belgische onderzoek vind je hier.

 

#ROITV3 (Frankrijk)

• In 2020 is TV het meest effectief op alle KPI’s: ROI/sales en Share of Voice/budgetaandeel (ondanks de moeilijke bedrijfsomstandigheden).
• TV heeft zowel directe impact als een langdurig effect: Het is het medium met de hoogste lange termijn multiplier van 2,25.
• Vanwege het hoge bereik genereert TV een sterke synergie met andere mediumtypen.
• De recente pandemie heeft het negatieve effect aangetoond dat het stoppen met TV heeft voor merken, adverteerders die wel TV bleven inzetten zagen dat beloond met positieve resultaten.


Je vind de pdf met alle resultaten van dit Franse onderzoek in het Engels hier.

 

Track the Success (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)

Mediavergelijking
• TV-reclame is het meest zichtbaar en wordt het beste waargenomen.
• De emotionele reactie op TV-reclame is het meest positief en verschilt het minste van de emotionele reactie op de erom heen afgespeelde content.
• TV-reclame realiseert de sterkste reclame-effectiviteit, YouTube en Facebook scoren een stuk lager.

Extra analyses
• De manier waarop naar het scherm wordt gekeken en niet met welk scherm wordt gekeken is belangrijker voor de reclame-effectiviteit. YouTube heeft een minder goede reclame-effectiviteit via de smartphone.
• Het gebruik van een second screen heeft slechts weinig negatieve impact op de reclame-effectiviteit.
• TV-reclame werkt net zo goed voor jongeren als voor ouderen.

De volledige samenvatting van dit Duitse onderzoek vind je hier.

 

An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to Audience-Based TV Buying (VS)

Met Audienced-Based Buying wordt hier bedoeld dat je een deel van je TV-budget blijft besteden aan lineaire TV en dat je een ander deel van het budget besteedt om reclame te maken rondom online en on demand content van TV broadcasters. Hierdoor kun je beter een bredere en jongere doelgroep bereiken met behulp van TV-content via verschillende platformen.
• Adverteerders en bureaus gebruiken data en analysetechnieken om beter geïnformeerde beslissingen te nemen over hun marketingstrategie.
• Dankzij data en analysetechnieken staan adverteerders en bureaus open voor nieuwe manieren van media-inkoop en willen ze graag nieuwe oplossingen overwegen om ‘slimmere’ campagnes te maken.
• Dankzij intensieve samenwerking met mediabedrijven zijn adverteerders en bureaus tevreden over het ‘doelgroep-gebaseerd’ TV inkopen en gaat dit gemakkelijker dan zij hadden verwacht.
• Hierdoor verschuiven de meeste marketeers van een traditionele op demografische gebaseerde TV-inkoop naar een ‘doelgroep-gebaseerde’ TV-inkoop. Dit maakt de potentie van op doelgroep-gebaseerde media-inkoop duidelijk waardoor dit de belangrijkste invalshoek voor de TV-inkoopstrategie wordt.


Je kan de video van de presentatie van dit Amerikaanse onderzoek hier bekijken.

 

Pdf Global TV Group onderzoek compilatie
Je kan de pdf met alle sheets hier downloaden.

Over de Global TV Group
De Global TV Group is een samenwerkingsverband van broadcasters en sales houses in Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika, met als gezamenlijk doel het promoten van TV. http://www.theglobaltvgroup.com/

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/05/22

Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’

Onderzoek Covid 19 Nieuws

De aandacht van het publiek is in het digitale tijdperk opnieuw versmald. Om effectieve, betekenisvolle en gedenkwaardige campagnes te creëren die merken opbouwen, moet de

14/02/22

23 TV CEO’s vertellen hoe TV merken bouwt

Nieuws Inspiratie Kennis

De TV van morgen wordt nu gecreëerd. De Global TV Group geeft in een aantal video’s een beeld van de mogelijkheden die TV biedt aan

Topics: Reclame-effect, ROI

17/11/21

21 november 2021 World TV Day: E-commerce bedrijven omarmen wereldwijd TV

Nieuws Onderzoek

In het kader van World TV Day heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van hun Global TV Deck. De update laat zien hoe

01/02/17

Sprekers eerste editie Screenforce Day bekend

Screenforce Eerste programmaonderdelen Screenforce Day bekend

Nieuws

Het is bijna zover: de eerste editie van Screenforce Day in Nederland. Inmiddels zijn alle sprekers bekend. Wat kun je op donderdagmiddag 9 maart verwachten?

Topics: Reclame-effect, ROI, TV Jaarrapport, TV-reclame

11/02/19

The Currency of Marketing Effectiveness | De grote marketeers leggen het uit

Nieuws

In samenwerking met Thinkbox heeft Marketing Week een zevendelige videoserie uitgebracht onder de naam The currency of Marketing Effectiveness. In de zesde aflevering, getiteld ‘There’s

Topics: ROI, Reclame-effect

02/08/16

TV-kijkers staan open voor gepersonaliseerde commercials

Screenforce TV-kijkers staan open voor personaliseerde commercials

Onderzoek

De verwachting dat consumenten op grote schaal TV-reclames doorzappen, door alle technologische vernieuwingen in de TV-infrastructuur, blijkt niet te kloppen. Dit blijkt uit Engels onderzoek

Topics: Reclame-effect, Targetted TV Advertising, TV-reclame

7 maart

YIM Talentdag

Op 7 maart vindt bij Omnicom Media Group de YIM Talentdag plaats waarin talenten werken aan

12 maart

TV Jaarrapport 2023

Dinsdag 12 maart presenteren we het Screenforce TV Jaarrapport 2023 en geven we antwoord op vragen als hoe het

12 maart

Training Stichting Reclame Code

Training: Reclame via social media en influencer marketing Wanneer is sprake van reclame volgens de Nederlandse

Kennismanager Data & Research

bvA netwerk van merkleiders is op zoek naar een ambitieuze en analytisch sterke data- en researchspecialist die de inspanningen van bvA

Communicatieadviseur

Fremantle is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur. Je werkt nauw samen met jouw communicatie teamgenoten maar natuurlijk ben je

Senior Project Manager – Concepting & Partnerships

Talpa Network is per direct op zoek naar Senior Project Manager. Werk jij graag in een creatieve, ondernemende organisatie en staat

Releasenote 28/11/2023 – Dashboard

Het TIP-Dashboard is een nieuw menu op de TIP-webapplicatie waarmee je in één oogopslag alle relevante gegevens over jouw campagne op één scherm te zien

Releasenote 31/3/2022 – Uitzendinstructies

De ontwikkeling van TIP is in volle gang. Om het inkoopproces nog efficiënter te maken is een nieuwe functionaliteit toegevoegd: het opgeven van uitzendinstructies voor

Release note 27/07/2021 – GRP module

TIP is het gezamenlijke TV-inkoop platform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. Het gebruik van TIP wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus

Release note 25/05/2021 – Monitoring van storingen

Op dinsdag 25 mei is TIP uitgebreid met een nieuwe functionaliteit: monitoring van storingen. Hierdoor kunnen TIP gebruikers op een geautomatiseerde wijze inzicht krijgt in

Release note 26/10/2020 – Status aangeleverde commercials

Op maandag 26 oktober is een nieuwe update doorgevoerd in TIP. Vanaf deze datum kun je de status van aangeleverde commercials bekijken. Naast dat je

Release note 01/10/2020 – TIP & tutorials

TIP bevat nu extra informatie over de uitgezonden spots en tutorials over de hoofdmenu’s. In TIP vind je een aantal belangrijke functionaliteiten die het gehele

Release note 29/05/2020 – TV-campagnes aanvragen

Vanaf mei is het mogelijk om in TIP TV-campagnes aan te vragen. Campagnes aanvragen Ga nadat je bent ingelogd in TIP naar aanvragen – nieuwe

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en real time kunnen inlezen in door hun gebruikte software. Met