Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/08/22
The Global TV Group: vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen

The Global TV Group, een samenwerkingsverband van alle TV-marketingorganisaties, heeft een compilatie gepubliceerd van de meest recente TV-onderzoeken. De compilatie focust op vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen:

  1. Rethinking Reach in the Digital Age (België)
  2. #ROITV3 study (Frankrijk)
  3. Track the Success (DACH: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)
  4. An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to Audience-Based TV Buying (VS)

 

Screenforce vat in dit artikel de belangrijkste learnings samen. Over het Belgische onderzoek ‘Rethinking Reach in the Digital Age’ en het Duitse onderzoek ‘Track the Succes’ heeft Screenforce eerder al een meer uitgebreide samenvatting gepubliceerd.

Rethinking Reach in the Digital Age (België)

• Lineaire TV wordt minder belangrijk maar het bereik van live TV is nog steeds hoog.
• De efficiëntie van TV is qua contactfrequentie toegenomen en de impact van TV is stabiel.
• Door maatregelen tegen reclameontwijking kan het dagbereik met 6,9% stijgen en het weekbereik met 4%.
• Zelfs een bescheiden inzet van broadcaster video on demand (BVOD) vergroot het campagnebereik met 2 tot 4%.
• Het toevoegen van lokale online short-form video vergroot het bereik naar historisch niveau.
• De toekomst van TV is een connected video eco-systeem.

De volledige samenvatting van dit Belgische onderzoek vind je hier.

 

#ROITV3 (Frankrijk)

• In 2020 is TV het meest effectief op alle KPI’s: ROI/sales en Share of Voice/budgetaandeel (ondanks de moeilijke bedrijfsomstandigheden).
• TV heeft zowel directe impact als een langdurig effect: Het is het medium met de hoogste lange termijn multiplier van 2,25.
• Vanwege het hoge bereik genereert TV een sterke synergie met andere mediumtypen.
• De recente pandemie heeft het negatieve effect aangetoond dat het stoppen met TV heeft voor merken, adverteerders die wel TV bleven inzetten zagen dat beloond met positieve resultaten.


Je vind de pdf met alle resultaten van dit Franse onderzoek in het Engels hier.

 

Track the Success (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)

Mediavergelijking
• TV-reclame is het meest zichtbaar en wordt het beste waargenomen.
• De emotionele reactie op TV-reclame is het meest positief en verschilt het minste van de emotionele reactie op de erom heen afgespeelde content.
• TV-reclame realiseert de sterkste reclame-effectiviteit, YouTube en Facebook scoren een stuk lager.

Extra analyses
• De manier waarop naar het scherm wordt gekeken en niet met welk scherm wordt gekeken is belangrijker voor de reclame-effectiviteit. YouTube heeft een minder goede reclame-effectiviteit via de smartphone.
• Het gebruik van een second screen heeft slechts weinig negatieve impact op de reclame-effectiviteit.
• TV-reclame werkt net zo goed voor jongeren als voor ouderen.

De volledige samenvatting van dit Duitse onderzoek vind je hier.

 

An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to Audience-Based TV Buying (VS)

Met Audienced-Based Buying wordt hier bedoeld dat je een deel van je TV-budget blijft besteden aan lineaire TV en dat je een ander deel van het budget besteedt om reclame te maken rondom online en on demand content van TV broadcasters. Hierdoor kun je beter een bredere en jongere doelgroep bereiken met behulp van TV-content via verschillende platformen.
• Adverteerders en bureaus gebruiken data en analysetechnieken om beter geïnformeerde beslissingen te nemen over hun marketingstrategie.
• Dankzij data en analysetechnieken staan adverteerders en bureaus open voor nieuwe manieren van media-inkoop en willen ze graag nieuwe oplossingen overwegen om ‘slimmere’ campagnes te maken.
• Dankzij intensieve samenwerking met mediabedrijven zijn adverteerders en bureaus tevreden over het ‘doelgroep-gebaseerd’ TV inkopen en gaat dit gemakkelijker dan zij hadden verwacht.
• Hierdoor verschuiven de meeste marketeers van een traditionele op demografische gebaseerde TV-inkoop naar een ‘doelgroep-gebaseerde’ TV-inkoop. Dit maakt de potentie van op doelgroep-gebaseerde media-inkoop duidelijk waardoor dit de belangrijkste invalshoek voor de TV-inkoopstrategie wordt.


Je kan de video van de presentatie van dit Amerikaanse onderzoek hier bekijken.

 

Pdf Global TV Group onderzoek compilatie
Je kan de pdf met alle sheets hier downloaden.

Over de Global TV Group
De Global TV Group is een samenwerkingsverband van broadcasters en sales houses in Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika, met als gezamenlijk doel het promoten van TV. http://www.theglobaltvgroup.com/

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/05/22

Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’

Covid 19 Nieuws Onderzoek

De aandacht van het publiek is in het digitale tijdperk opnieuw versmald. Om effectieve, betekenisvolle en gedenkwaardige campagnes te creëren die merken opbouwen, moet de

14/02/22

23 TV CEO’s vertellen hoe TV merken bouwt

Inspiratie Kennis Nieuws

De TV van morgen wordt nu gecreëerd. De Global TV Group geeft in een aantal video’s een beeld van de mogelijkheden die TV biedt aan

Topics: Reclame-effect, ROI

17/11/21

21 november 2021 World TV Day: E-commerce bedrijven omarmen wereldwijd TV

Nieuws Onderzoek

In het kader van World TV Day heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van hun Global TV Deck. De update laat zien hoe

23/11/22

Egta’s Expert series: Insights in de aandachteconomie

Kijktip Nieuws

Is aandacht de meest waardevolle grondstof in de wereld? Nu content producenten en merken allemaal hun best doen om de aandacht van de consument te

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

14/11/22

Boost jouw merk met distinctive brand assets

Inspiratie Nieuws

In deze whitepaper nemen de branding experts van Blauw Research je mee aan de hand van opvallende en bewezen ontdekkingen over DBA’s (Distinctive Brand Assests)

Topics: Reclame-effect, TV-reclame

29/09/22

Wat kunnen merken doen in tijden van inflatie?

Nieuws Onderzoek

Ad Alliance heeft afgelopen augustus onderzoeksbureau Dynata onderzoek laten uitvoeren naar de invloed van de inflatie op merken. In hoeverre heeft de inflatie ook invloed

Topics: Reclame-effect, ROI

Manager Public Affairs Benelux

Discovery Networks is één van de toonaangevende concerns in de media-entertainmentindustrie. In Amsterdam werken we

B2B Marketing Manager Events

Het B2B Marketing team is onderdeel van het saleshuis Media Solutions en heeft als doel

Senior Creatief Strateeg

Ben jij die allround Senior Creatief Strateeg die voor ambitieuze adverteerders van Nederland wil werken?

6 -
7 december

The Future of TV Advertising Global

Op dinsdag 6 en woensdag 7 december keert The Future of TV Advertising Global –

15 december

Nationaal Reclamerechtcongres 2022 – donderdag 15 december

Een dag vol netwerkmogelijkheden, actuele onderwerpen en een boeiende mix aan sprekers: dat is het

12 januari

Koffiedik Kijken 2022

Op donderdag 12 januari komt de marketingcommunicatie-industrie samen in het Koninklijk instituut voor de Tropen

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en