Nieuws

Event

Vacature

TIP Tool

02/08/22
The Global TV Group: vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen

The Global TV Group, een samenwerkingsverband van alle TV-marketingorganisaties, heeft een compilatie gepubliceerd van de meest recente TV-onderzoeken. De compilatie focust op vier onderzoeken die internationale aandacht verdienen:

  1. Rethinking Reach in the Digital Age (België)
  2. #ROITV3 study (Frankrijk)
  3. Track the Success (DACH: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)
  4. An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to Audience-Based TV Buying (VS)

 

Screenforce vat in dit artikel de belangrijkste learnings samen. Over het Belgische onderzoek ‘Rethinking Reach in the Digital Age’ en het Duitse onderzoek ‘Track the Succes’ heeft Screenforce eerder al een meer uitgebreide samenvatting gepubliceerd.

Rethinking Reach in the Digital Age (België)

• Lineaire TV wordt minder belangrijk maar het bereik van live TV is nog steeds hoog.
• De efficiëntie van TV is qua contactfrequentie toegenomen en de impact van TV is stabiel.
• Door maatregelen tegen reclameontwijking kan het dagbereik met 6,9% stijgen en het weekbereik met 4%.
• Zelfs een bescheiden inzet van broadcaster video on demand (BVOD) vergroot het campagnebereik met 2 tot 4%.
• Het toevoegen van lokale online short-form video vergroot het bereik naar historisch niveau.
• De toekomst van TV is een connected video eco-systeem.

De volledige samenvatting van dit Belgische onderzoek vind je hier.

 

#ROITV3 (Frankrijk)

• In 2020 is TV het meest effectief op alle KPI’s: ROI/sales en Share of Voice/budgetaandeel (ondanks de moeilijke bedrijfsomstandigheden).
• TV heeft zowel directe impact als een langdurig effect: Het is het medium met de hoogste lange termijn multiplier van 2,25.
• Vanwege het hoge bereik genereert TV een sterke synergie met andere mediumtypen.
• De recente pandemie heeft het negatieve effect aangetoond dat het stoppen met TV heeft voor merken, adverteerders die wel TV bleven inzetten zagen dat beloond met positieve resultaten.


Je vind de pdf met alle resultaten van dit Franse onderzoek in het Engels hier.

 

Track the Success (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland)

Mediavergelijking
• TV-reclame is het meest zichtbaar en wordt het beste waargenomen.
• De emotionele reactie op TV-reclame is het meest positief en verschilt het minste van de emotionele reactie op de erom heen afgespeelde content.
• TV-reclame realiseert de sterkste reclame-effectiviteit, YouTube en Facebook scoren een stuk lager.

Extra analyses
• De manier waarop naar het scherm wordt gekeken en niet met welk scherm wordt gekeken is belangrijker voor de reclame-effectiviteit. YouTube heeft een minder goede reclame-effectiviteit via de smartphone.
• Het gebruik van een second screen heeft slechts weinig negatieve impact op de reclame-effectiviteit.
• TV-reclame werkt net zo goed voor jongeren als voor ouderen.

De volledige samenvatting van dit Duitse onderzoek vind je hier.

 

An Insider’s Look: Why Brands and Agencies are Shifting to Audience-Based TV Buying (VS)

Met Audienced-Based Buying wordt hier bedoeld dat je een deel van je TV-budget blijft besteden aan lineaire TV en dat je een ander deel van het budget besteedt om reclame te maken rondom online en on demand content van TV broadcasters. Hierdoor kun je beter een bredere en jongere doelgroep bereiken met behulp van TV-content via verschillende platformen.
• Adverteerders en bureaus gebruiken data en analysetechnieken om beter geïnformeerde beslissingen te nemen over hun marketingstrategie.
• Dankzij data en analysetechnieken staan adverteerders en bureaus open voor nieuwe manieren van media-inkoop en willen ze graag nieuwe oplossingen overwegen om ‘slimmere’ campagnes te maken.
• Dankzij intensieve samenwerking met mediabedrijven zijn adverteerders en bureaus tevreden over het ‘doelgroep-gebaseerd’ TV inkopen en gaat dit gemakkelijker dan zij hadden verwacht.
• Hierdoor verschuiven de meeste marketeers van een traditionele op demografische gebaseerde TV-inkoop naar een ‘doelgroep-gebaseerde’ TV-inkoop. Dit maakt de potentie van op doelgroep-gebaseerde media-inkoop duidelijk waardoor dit de belangrijkste invalshoek voor de TV-inkoopstrategie wordt.


Je kan de video van de presentatie van dit Amerikaanse onderzoek hier bekijken.

 

Pdf Global TV Group onderzoek compilatie
Je kan de pdf met alle sheets hier downloaden.

Over de Global TV Group
De Global TV Group is een samenwerkingsverband van broadcasters en sales houses in Europa, de VS, Canada, Australië en Latijns-Amerika, met als gezamenlijk doel het promoten van TV. http://www.theglobaltvgroup.com/

 

Print Friendly, PDF & Email

Vergelijkbare artikelen

Meer events

Meer vacatures

Andere Release Notes

23/05/22

Verslag webinar Orlando Wood ‘The Playbook for Effective Advertising’

Covid 19 Nieuws Onderzoek

De aandacht van het publiek is in het digitale tijdperk opnieuw versmald. Om effectieve, betekenisvolle en gedenkwaardige campagnes te creëren die merken opbouwen, moet de

14/02/22

23 TV CEO’s vertellen hoe TV merken bouwt

Inspiratie Kennis Nieuws

De TV van morgen wordt nu gecreëerd. De Global TV Group geeft in een aantal video’s een beeld van de mogelijkheden die TV biedt aan

Topics: Reclame-effect, ROI

17/11/21

21 november 2021 World TV Day: E-commerce bedrijven omarmen wereldwijd TV

Nieuws Onderzoek

In het kader van World TV Day heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van hun Global TV Deck. De update laat zien hoe

19/08/22

Waarom is het tijd voor ‘Aandacht versie 2’: Aandachtwetenschap

Nieuws Onderzoek

In haar blog voor The Media Leader geeft Karen Nelson-Field een overzicht van de onderwerpen die ze de afgelopen 12 maanden heeft behandeld. Gedurende die

Topics: Reclame-effect, ROI

01/08/22

2022 update WARC whitepaper ‘The Anatomy of Effectiveness’

Nieuws

In 2019 heeft WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, de eerste whitepaper met als titel ‘The Anatomy of Effectiveness’ gepubliceerd. Daarin wordt de vraag

Topics: Reclame-effect, ROI, TV-reclame

19/07/22

Aandacht elasticiteit: De kip of ei vraag van de aandachteconomie

Nieuws Onderzoek

In haar blog voor The Media Leader legt Karen Nelson-Field uit dat de vraag wat het belangrijkste is voor de effectiviteit van een campagne, media

Topics: Reclame-effect, ROI

Projectcoördinator

Heb je oog voor zowel hoofdlijnen als details? Ben je oplossingsgericht en ga je geen

PR Manager

Paramount Global (NASDAQ: PARA, PARAA) is a leading global media and entertainment company that creates

(Junior) Digital Campaign Manager

Talpa Media Solutions is de verkooporganisatie voor vier Nederlandse commerciële televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9

6 september

Cross Media Café: Nieuwsvoorziening van de Toekomst

Op dinsdag 6 september organiseren we in samenwerking met Beeld & Geluid weer een gloednieuw

12 september

‘Best of IBC-tour’ 2022

Van 9 tot en met 12 september vindt in RAI Amsterdam de International Broadcast Convention

9 -
12 september

IBC 2022

Van 9-12 september 2022 is de International Broadcasting Convention, ’s werelds meest invloedrijke media, entertainment

Release note 30/01/2020 – API

TIP is uitgebreid met een interface (API) waarmee adverteerders en bureaus hun TV-campagnes direct en